EddieHansson
Hej!

Jag önskar att ignorerade användare inte ska dyka upp i senaste inläggen-listan.

Ett exempel är AndersMalmgren som jag valt att ignorera då han uttalar sig kränkande mot handikappade och sjuka (är det tillåtet här på byggahus.se?). Trots det dyker han upp när jag bläddrar runt. I enskilda trådar syns det att inläggen är ignorerade, men inte i den här listan.

Skärmdump av ett forum med diskussionstrådar och användarkommentarer, vissa med inlagda bilder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Maxwells demon och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Kommer även upp under Bevakningar. :(
 
  • Skärmdump av diskussionsforumet byggahus.se med en lista över bevakade ämnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Och i citat. Det där är ju helt värdelöst och avsaknaden av den självklara funktionen i ett publikt forum blir också att användarnamn som (enligt admin) blivit "anonymiserade" ändå syns i original i trådarna varje gång de blir citerade. Det är inte heller OK. D.v.s. även reglerna för citatfunktionen behöver modifieras och ska slå både på ignorerade och omdöpta användare.
 
Redigerat:
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Hej!

Jag önskar att ignorerade användare inte ska dyka upp i senaste inläggen-listan.

Ett exempel är AndersMalmgren som jag valt att ignorera då han uttalar sig kränkande mot handikappade och sjuka (är det tillåtet här på byggahus.se?). Trots det dyker han upp när jag bläddrar runt. I enskilda trådar syns det att inläggen är ignorerade, men inte i den här listan.

[bild]
Tack för feedback. Önskemålet är tillagt till att göra-listan.
 
Det tycks funka för mej - jag har också ignorerat AndersMalmgren :p men ser bara att han gjort inlägg men inte vad :rofl:
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det tycks funka för mej - jag har också ignorerat AndersMalmgren :p men ser bara att han gjort inlägg men inte vad :rofl:
Däremot ser man ju fortfarande folks svar med hans citat (som alltjämt verkar vara på samma tema som alltid).
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
R rolflidvall skrev:
Och i citat. Det där är ju helt värdelöst och avsaknaden av den självklara funktionen i ett publikt forum blir också att användarnamn som (enligt admin) blivit "anonymiserade" ändå syns i original i trådarna varje gång de blir citerade. Det är inte heller OK. D.v.s. även reglerna för citatfunktionen behöver modifieras och ska slå både på ignorerade och omdöpta användare.
Ja, forumprogramvaran är inte perfekt på något sätt. Citaten och @-användarnamn är en del av inläggen och när en användare byter namn (eller när en användare raderas och anonymiseras) så kan det gamla användarnamnen finnas kvar.

Det finns tyvärr idag inget enkelt sätt att hantera detta på ett bra sätt. Att göra det manuellt är inte heller så roligt.
 
Jag som trodde all mjukvara var perfekt :poop:
 
  • Haha
mnils
  • Laddar…
EddieHansson
yonna yonna skrev:
Det tycks funka för mej - jag har också ignorerat AndersMalmgren :p men ser bara att han gjort inlägg men inte vad :rofl:
Men dyker han inte upp i listan då? Nu har jag han i mind bevakningar igen...
Skärmdump av ett diskussionsforum med olika trådar om byggprojekt och renoveringar.

Sen undrar jag om den där människan fått någon varning eller om Marlen nöjde sig med att plocka bort just det här inlägget..
 
Redigerat:
BirgitS
EddieHansson EddieHansson skrev:
Ett exempel är AndersMalmgren som jag valt att ignorera då han uttalar sig kränkande mot handikappade och sjuka (är det tillåtet här på byggahus.se?).
Det är ju viktigt att anmäla sådana inlägg för annars är det ju stor risk att moderatorn (oftast Marlen) missar det.
 
EddieHansson
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju viktigt att anmäla sådana inlägg för annars är det ju stor risk att moderatorn (oftast Marlen) missar det.
Givetvis har jag gjort det också.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Det finns tyvärr idag inget enkelt sätt att hantera detta på ett bra sätt. Att göra det manuellt är inte heller så roligt.
Mitt förslag är att ni struntar i detta "problem". Känns som det finns annat som det är bättre att lägga tid på. Kan knappast vara ett stort problem om man råkar se något inlägg fast man helst inte vill.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.