Hej har nyligen fått en ifö spira 6260 monterad av en rörmockare det visade sig att det läcker vatten från tanken vid spolning detta upptäckte vi när vi provspolade efter monteringen.
jag har kontaktat bygghemma men dom är inte direkt snabba på att agera har även ringt ifö men dom hänvisar till bygghemma.
någon som vet vad detta kan bero på?
 
  • Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
kulle
Hur kom det sig att den lossnade för dig? För enligt bygghemma så ska en service tekniker komma ut till mig och undersöka felet. Men om skadan har uppkommit vid montering så kommer jag få stå för kostnaderna. funderar på ifall om rörmokaren har råkat dragit för hårt i kopplingen så fördelaren lossnade?

Eller kan det vara fel vid produktionen.
 
kulle
Jag är 100% säker på att det är ett produktionsfel när inte vattenfördelaren är isnäppt riktigt.
 
Om du lossar skruvarna här på bilden, på bägge sidor så kan du lyfta av porslinet och se vad som är fel.
 
  • Skruven på en toaletts porslin markerad med röd cirkel, för att visa var man kan lyfta av porslinet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
finns där garanti på stolen och jobbet så skall man inte börja laga själv ,då är det ju risk att garantin inte gäller

t
 
Fick den lagad nu i helgen, det var gummipackningen på vattenfördelaren som var sönderklämd ( produktionsfel)
tur att service killen hade med sig en ny. men tråkigt att sånt ska inträffa, var utan toalett i en vecka
 
  • Gilla
Cabaooman och 1 till
  • Laddar…
Har exakt samma fel på vår Spira WC köpt via Bygghemma.
För ett år sedan monterades den in av rörmockare, en vecka efter montering läckage ur samma hål som på filmen.
Efter 1-2veckor innan Bygghemma skickat ut en gubbe. Han sa att en packning satt fel och fixade det. En vecka senare så läckte den igen, som tur var hade jag kvar numret till rörmockaren som kom tillbaka och bytte delen.

Nu ett år senare läcker den igen från samma ställe. För en vecka meddelade jag Bygghemma att det läcker igen. De skall skicka ärendet vidare till sin reklamationshandläggare INGET HÄNDER.....
Vi har tre st IFÖ Sign utan problem, hade jag vetat om detta med IFÖ Spira hade jag inte valt den modellen.
 
P pbornius skrev:
Har exakt samma fel på vår Spira WC köpt via Bygghemma.
För ett år sedan monterades den in av rörmockare, en vecka efter montering läckage ur samma hål som på filmen.
Efter 1-2veckor innan Bygghemma skickat ut en gubbe. Han sa att en packning satt fel och fixade det. En vecka senare så läckte den igen, som tur var hade jag kvar numret till rörmockaren som kom tillbaka och bytte delen.

Nu ett år senare läcker den igen från samma ställe. För en vecka meddelade jag Bygghemma att det läcker igen. De skall skicka ärendet vidare till sin reklamationshandläggare INGET HÄNDER.....
Vi har tre st IFÖ Sign utan problem, hade jag vetat om detta med IFÖ Spira hade jag inte valt den modellen.
Verkar som att dom har problem vid tillverkning.
Hade hellre köpt en ifö sign alla dagar i veckan om jag fick välja om.
Har du också problem med att det inte spolas rent?
Jag har alltid lite skit kvar i botten som inte spolas bort så måste spola 2 gånger, har stallt upp vattnet på de högsta men det hjälper inte.
Riktig dålig stol, bra ide med kantfri men man förlorar så mkt på själva spolkraften.
 
Har inte reflekterat över om den inte gör rent, men det kanske är så när du nämner det....
Vi valde den för att det inte finns några ställen damm kan samlas på sidorna.

Mest irriterad på Bygghemma dock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.