Är det någon mer än jag som upplever att Ifö Sign toalettstol spolar oerhört dåligt?
Dels är standardinställningen för spolmängden av vatten för snålt tilltagen. Detta går ju att justera, men jag upplever att det går åt mera vatten för att spola ut stolen mot vad det gjorde i den gamla Ifö Cascade.
Sedan spolar den inte rent på kanterna/sidorna. Man får ofta använda borste för att göra rent. Så behövde vi aldrig göra med den gamla stolen.
Finns det någon som har tagit upp detta med Ifö?
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Instämmer att spolningen är dålig.
Har tidigare bara haft Gustavsberg tror jag, och har det nu i sommarstugan.
Dem upplever jag som mycket bättre.

Två spolningar (x 6 liter?) efter 2:an är mer regel än undantag i IFÖn.
Men eftersom jag har enskilt avlopp vill jag inte ha stopp i rören.
Och marginalkostnaden för en extra spolning är liten; 7,5 öre mot 3,75 öre knäcker inte budgeten.
(6,50 kr/m3 för vattnet :) )

Grattis förresten till dagens skit-tråd :D
 
  • Gilla
Sangris och 1 till
  • Laddar…
min ifö sign funkar skit-bra. inge att klaga på
 
Min funkar också bra, har iofs ställt upp spolningen på max.
 
daugaard skrev:
min ifö sign funkar skit-bra. inge att klaga på
Ääh, du är väl en sån där som sitter på dass hela förmiddagen på jobbet och läser Nerikes Allehanda. Den där hemma är bara till för gästerna ;)

PS
Skitkommentar, jag tar tillbaka allt :surprised:
 
Redigerat:
  • Gilla
daugaard
  • Laddar…
Fotografen skrev:
Min funkar också bra, har iofs ställt upp spolningen på max.
Hur ställer man om spolningen?
Manualen har försvunnit bland all papperssk*t.
 
vet ej om det är ett problem eller om det ska vara så på ifö sign. Det är anslutningen till cisternen, har 15 rör fram men i cisternen så sitter det bara en liten liten slang vilket gör att det tar lång tid att fylla cisternen med vatten. Har man spolat två gånger fullt, sedan får man vänta 20-30 min innan man kan spola igen :/. Jobbigt när det blir lite stopp o behöva komma tillbaka senare för att spola färdigt. Någon som har likadant problem?
 
1alexander skrev:
vet ej om det är ett problem eller om det ska vara så på ifö sign. Det är anslutningen till cisternen, har 15 rör fram men i cisternen så sitter det bara en liten liten slang vilket gör att det tar lång tid att fylla cisternen med vatten. Har man spolat två gånger fullt, sedan får man vänta 20-30 min innan man kan spola igen :/. Jobbigt när det blir lite stopp o behöva komma tillbaka senare för att spola färdigt. Någon som har likadant problem?
Det måste va nåt fel om du behöver vänta 20 min, jag klockade min nu och fick det till 1min 25 sekunder, bättre det än att det ska låta som ett tröskverk i 20 sekunder 😆

On topic så spolar min dåligt på den lilla spolknappen men riktigt bra på den stora, har den höga varianten så det kanske är det som gör att vattenfallet blir bättre
 
Redigerat:
kulle
1alexander skrev:
vet ej om det är ett problem eller om det ska vara så på ifö sign. Det är anslutningen till cisternen, har 15 rör fram men i cisternen så sitter det bara en liten liten slang vilket gör att det tar lång tid att fylla cisternen med vatten. Har man spolat två gånger fullt, sedan får man vänta 20-30 min innan man kan spola igen :/. Jobbigt när det blir lite stopp o behöva komma tillbaka senare för att spola färdigt. Någon som har likadant problem?
Då får du nog kolla silen i inkommande, tror inte min tar mer än 2 min att fylla på.
 
jag har den vägghängda ifö sign men tycker sploningarna funkar bra,
 
Visst tar det längre tid att fylla jämfört mot den gamla stolen, men det är inte påfyllningen som är problemet. Spolvattnet liksom möts och faller ner i mitten av skålen. Inget vatten spolar sidorna och sköljer rent eventuellt stänk. Jag upplever också att skiten bara blandas runt och inte spolas ner effektivt, därför att spolmängden vatten är för snålt ställd. Resultatet är att man får spola igen, eller stå och hålla knappen nedtryckt tills man ser att det bara är rent vatten kvar...
Är det något fel på mina stolar tro?
 
men du har väl den modellen där du har två tryckknappar I en knapp? Trycker du åt ena hållet spolar de lite och åt andra hållet spolar de mycket.
 
Krilleman
Jag har tre Sign och ingen är det några problem med spolingen på. Två inbyggnads och en golvstående.

Ang spolmängden så är det max 8L på stora och 6L på lilla man kan öka på till.

Läs mer här:
Klicka på "FILER" en bit ner på sidan och sen klicka på monteringsanvisning.
(Själva monteringsanvisningen var inte länkbar direkt)

http://www.ifo.se/produkter/toalett...ar/ifo-sign-wc-stol-6860-inbyggt-s-las/24564/
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Har kollat lite ikväll. Kollade efter balofixen -allt ok. Vid slangen, där muttern sitter och "plasthylsan"/anslutningen så är det en förträngning. Vart ett litet litet hål(om man tänker sig en bricka med litet hål i mitten, ca2-3mm). Kan vara ett måndagsexemplar, provade att ta upp hålet lite. Ska pröva att borra upp lite i helgen
 
Jag har 3 st, nöjd med alla. Men, jag hänger inte riktigt med här... när behöver du spola på sidorna...? Sitter du snett när du skiter eller...varför hamnar det vid sidan om för?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.