Jag har två st utkastare som inte längre fungerar som de ska. De sitter illa till på insidan, behöver riva innertak/vägg för att komma åt. Den bästa lösningen är att hitta renoveringssatser.

Någon vänlig själ här som vet vilken tillverkaren är?

Erfarenhet av liknande problem? Goda råd tas tacksamt emot! :)

Hälsar Mikael Grå vägg, äldre vattenkran med slangkoppling, sliten, korroderad, urban utemiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal utomhuskran fastsatt på en grå vägg, ser sliten ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
står där va på den så är det nog en vårgårda armatur som numera ingår i gustavberg
 
  • Gilla
Mikael Dudas
  • Laddar…
Krilleman
Ja jag vill också påstå att det är en äldre VA.
 
  • Gilla
Mikael Dudas
  • Laddar…
Tack för era svar! Någon som har erfarenhet eller insikter kring om Gustavsbergs reservdelar skulle passa?
 
Fixat, lättare än jag trodde.
 
  • En hand håller två brickor framför en låda med diverse verktygsdelar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en rostig, trasig vattenkran med suddig bakgrund av en tegelvägg och rörhållare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
Grymt. Har samma problem. Hur fixade du packningen. Från Gustavsberg eller stansade du ut den själv? Om själv, vad använde du för material och tjocklek? Jag tänker att det är bra att veta innan man skruvar isär 😅
 
Bo-Jan Bo-Jan skrev:
Grymt. Har samma problem. Hur fixade du packningen. Från Gustavsberg eller stansade du ut den själv? Om själv, vad använde du för material och tjocklek? Jag tänker att det är bra att veta innan man skruvar isär 😅
Jag hittade en liggande i en låda, till min andra får jag själv göra en. Var förbi Rinkaby rör i fredags men den storleken/konstruktionen används inte längre.

Måtten på min: 6mm innerdiam, 23 ytter, t= 3.5-4mm. Får hitta nån bit gummimatta att stansa ut från. Lycka till.
 
  • Gilla
Bo-Jan
  • Laddar…
Vad tror du om den här? Hittade på Amazon. Borde gå att trimma till så att den passar?
 
  • En skärmdump av en produkt på Amazon visar 50-pack gummitvättar med måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bo-Jan Bo-Jan skrev:
Vad tror du om den här? Hittade på Amazon. Borde gå att trimma till så att den passar?
Absolut. Innderdiam och tjocklek är bra. Om ytterdiam tar i putsar du av, om inte monterar som den är.

Beställer du köper jag gärna några av dig :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.