I
Hej !

Skulle behöva lite bra idéer på en "tillfällig" planlösning då tanken är att bo i garaget några år medans huset byggs. Har skissat & funderat ett bra tag nu men kommer inte fram till nåt jag är nöjd med.
Utrymmet (4) är fritt att disponera. Det enda som måste vara där det är ritat är badrummet. Dörren till badrummet (2) går dock att flytta. Ytterväggarna kommer bli ca 270mm tjocka. Måtten som står är utsida yttervägg. Tar tacksamt emot alla förslag.

Garage Lada Plan Idé.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mvh Ingmar
 
Ojojoj, det där "garaget" med tillhörande utbyggnad är ju mycket större än hela mitt hus.
Och även om man bara räknar med huvuddelen av garaget så är det ju lika stort som en väl tilltagen fyrarummare.

Varför bygga ett jättegarage, inreda det och bo där för att sedan bygga ett lika stort boningshus?
Sedan skall väl garaget återställas till just garage också.

Vad är vitsen? Varför inte bygga bostadshuset först, och sedan garaget?
Vad är viktigast, familjen eller bilarna?
 
176kvm garage är rätt saftigt, men om man ska bo där "några år" förstår jag.
Hur stort hus ska du bygga och vart ska du bo medans du bygger garaget?
 
Som jag förstår det så finns garaget redan?
Behöver lite mer info? VIlka behov har ni? Hur många är ni? Barn och hur gamla är de isf?
 
noone70 skrev:
Som jag förstår det så finns garaget redan?...
Skarpögd (y)
 
I
Garaget är under uppbyggnad. Tak är klart och det mesta av panelen är på. Ska börja invändigt om nån vecka. Vitsen är att kunna sälja lägenhet och kunna vara inne för att bygga väggblock m.m till huset som kanske påbörjas nästa sommar. Vi är 2 vuxna utan barn men blir nog ett innan huset är klart. Hade tänkt ett sovrum i hyfsad storlek, öppet vardagsrum och kök.
 
Får du bo i garaget medan huset byggs? Det behövs väl godkänt slutbesked innan man får flytta in numera?
 
I
Jag ligger under gamla plan & bygglagen med 4 år kvar av bygglovet.
 
Mikael_L
Är delen ni ska bo i helt fönsterlös?

Det är iaf inga fönster inritade.
 
I
Fönster blir det självklart eftersom det ska bli bostad. Dock var tanken från början att inte ha några fönster när det var ett garage då det kommer finnas sånt som är attraktivt att stjäla däri. Fönsterna som kommer placeras ut är tänkta att vara 600 breda så dom går mellan reglarna och går att återställa om jag någonsin skulle vilja. Placeringen bestäms efter att planlösningen är klar.
 
Ingolainen skrev:
Fönster blir det självklart eftersom det ska bli bostad. Dock var tanken från början att inte ha några fönster när det var ett garage då det kommer finnas sånt som är attraktivt att stjäla däri. Fönsterna som kommer placeras ut är tänkta att vara 600 breda så dom går mellan reglarna och går att återställa om jag någonsin skulle vilja. Placeringen bestäms efter att planlösningen är klar.
Smart, gör ju planeringen av planlösningen mycket enklare :)
 
Mikael_L
Ingolainen-01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag glömde att rita in ett skrivbord/datorhörna mot sovrumsväggen, mitt emot badrumsdörren.
 
  • Gilla
Ingolainen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.