Har ett rum som ska göras iordning och i rummet ligger taket för trappan, utrymmet där vill vi integrera med rummet och skulle gärna ha förslag på hur vi ska bygga där.

Vi själva har fastnat och kommer inte på något smart lösning. Våra egna tankar har varit att bygga en trapphylla men problemet är djupet, blir krångligt att komma åt saker längst in/upp. Alternativt bygga in rät hylla så mycket utrymmet tillåter och låta det vara luftrum bakom eller helt enkelt göra en slät vägg... längre än så kommer vi inte..

Kika gärna på bilden och om ni har något förslag så tages det tacksamt emot! :)

Erika och Company
 
  • trapproblem.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
har du gott om förvaringsutrymme så är en slätt vägg en snabb lösning.

Ett par hyllor och dörr framme kan bli en förvaring för saker som får plats där fex resväskor , vinterskor.

Dörr kan ju snickras på plats i form av en hylla som gömmer en hemlig förråd bakom :)
gaia
 
ett förslag skulle kunna vara att ta bort allt och bygga ett räcke, för att få öppet ner. Men det beror ju helt på vilken typ av rum det rör sig om.
 
M
Jag tycker personligen att det är snyggt med nischer, där man t.ex. kan ställa en radio, ett litet akvarium eller böcker infällda i väggen. Så mitt förslag är att hitta något ni vill placera i en nisch och sedan anpassa nischen till detta.

*önskar mig ett akvarium inbyggt i väggen*
 
Sätt en grund bokhylla med ett "lönrum" bakom.

Kommer att bli uppskattat av mindre barn..

/ Fredrik
 
Hej Eriiika,
jag instämmer med Tornhill!
Inbyggda bokhyllor är mycket snyggt (och praktiskt).
Kan du sen fixa ett "lönnfack" bakom är det ju ett stort plus!

Har sett mycket värre dock:
Ett hus som vi tittade på hade i ett rum en låda, som var överdelen till trappan.
Såg ut som ett stort altare. Vad gör man av det i ett litet sovrum?

//KoW
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.