Jag håller på att bygga en friggebod som ska fungera som sommarstuga och sitter nu och funderar på hur jag ska lösa sovalkoven.
Bifogar en bild på hur utrymmet ser ut, det är ca 205cm brett, 180cm djupt, takhöjden 230-240cm på ett ungefär och fönstret börjar på ca 160cm's höjd.
Klart är att det ska vara dubbelsäng 160x200cm med fotänden mot vänstra väggen.

Nu är frågan hur man bäst bygger den här sängen o får så snygg och praktisk förvaring som möjligt.
Min idé var först att bygga hyllplan täckta av skjutdörrar för att då slippa risken att man när man går ur sängen kliver på en skåpdörr eller låda. Problemet i det är hyllorna inte bör vara oändligt djupa för att vara praktiska och då tappar man helt förvaringen man skulle kunna ha längst in under sängen.
En andra idé är att ha något slags skåp på hjul (2 eller 3 st IKEA PS skåp t.ex. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20086682/ ) som man skjuter in under sängen, vill man då komma åt bakom skåpet är det bara att rulla bort det, då skulle man kunna få in t.ex. resväskor där bakom. Saker som man inte använder hela tiden men som ändå ska vara nånstans. Problemet med det är väl framförallt att det inte känns lika snyggt och arbetat som platsbyggda hyllor.

Nu söker jag alternativa idéer eller vidareutvecklingar på mina idéer...
Förslag?
 
  • sovalkov.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.