Jag har köpt en dörr och monterat mitt nya ID Lock 150.
Fabriksinställt kommer det för högerhängda dörrar men jag har alltså en vänsterhängd.
Efter montering av batterier ska man alltså ändra detta för att dörren ska gå att stänga. Annars går inte sensorkolven in: https://idlock.se/kundcenter/idl150-hangning/
Man ska då göra så här:
Tryck [nyckelknapp] i 3 sek. till touchpanelen aktiveras
Tryck [mastercode] efterföljt av [*]
Tryck [2] efterföljt av [*]
Tryck [7]

När jag gjort detta blinkar låset blått och jag får [OK] signaturen.
Men sensorkolven går ändå inte in så jag kan inte stänga dörren
Några supertips på detta?
 
Jag felanmälde det på deras hemsida.
Fick svar av en Odd Steinar att det var fel på det så de skickade ett ersättningslås.
Det var dock ett ID Lock 101 och inte ett 150 men enligt Odd är det samma låshus. Jag har även köpt en Z-wavemottagare så om bara allt funkar så e jag nöjd med det.

MEN.
När jag skulle skruva ihop allt igen så gick inte skruvarna i. Först var det bara en som trilskades, sedan 4 st.
Antagligen har det hamnat ngt litet skit i gängorna och så fastnar de så se till att skruvar och "hål" e helt rena innan ni skruvar ihop det. Jag får ta piprensare sen för jag väntar fortfarande på nya skruvar
 
Fick ta olja samt skruv som inte är rostfria för att fixa till gängorna, sedan kunde jag montera allt igen.
Phew, 2 veckor tog det att få ett fungerande lås.
För info så finns det även en app för att uppdatera firmware av låset. för att den ska snurra igång måste man först ta ut z-wave modulen om man har en sådan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.