Är det någon här som hyr ut plats för vinteruppställning? Vi har köpt ett hus med tillhörande kallgarage. Det är välbyggt men mer byggt som en enklare maskinhall med 1 dm glipa nedtill och grusgolv. Värme är med andra ord en omöjlighet.Det är 12x15 meter och i praktiken bör det gå in 12 personbilar så länge de inte är mer än fem meter långa... Det finns även två "carports" som skulle kunna husera varsin husbil men då utan möjlighet att låsa såklart.
En annan fördel är att det ligger på vår tomt och att ingen annan verksamhet förekommer i garaget.

Så nån som har erfarenhet av att hyra ut? Vad bör jag tänka på och vad är ett rimligt pris? Fast pris för en vinter t ex? Det ligger cirka en mil från Sundsvall.
 
Kar inte koll på marknaden i Sundsvall, men kan ge lite prisexempel för olika orter.

Där jag bor ca en halvtimme från centrala Stockholm hyr bonden ut platser i en grusad maskinhall, han tar betalt per kvadratmeter och månad, minns inte kvm priset, men för vår 5 meters husvagn skulle det bli 6.600:- för 6 månader. Fast tid en gång per månad när vagnen ska lämnas/hämtas.

På sydöstra Gotland betalade min fru 900:- per säsong, då vagnen bara användes en månad stod den där 11 månader alltså.

Så det skiljer lite i landet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.