Y
Jag köpte mig ju en onödigt dyr lägenhet och började renovera den, och mitt i totalrivningen ärvde jag plötsligt en gård. Jag kommer troligen pröva att bo på gården och min mor bor i min lägenhet ett tag tills jag känner hur jag vill göra.

Då är min fråga, kan man deklarera detta på något speciellt sätt så man kanske skonas lite på något vis?

(är inte van alls med sånthär, enda jag brukar göra är att fylla i att jag pendlar massa mil och på så vis vänder ett minus till pluss) hehe

:)
 
Förstår inte riktigt din fråga.

Ska du hyra ut lägenheten eller lånar du ut den?

Du äger en lägenhet och du äger en gård. På vilket sätt tror du att du kan få mer skattepengar tillbaka när du hyr ut det ena boendet = högre inkomst ?
 
Y
um, nej det är ju sant. Och det hade mycket riktigt bara blivit att jag lånade ut den.

det finns så många knep och knåp därute så chansade bara att höra om det fanns något käckt för denna situation. Det var mor som skrämde upp mig som vanligt att det kommer kosta mig extra mycket bara för att de ser att jag har flera fastigheter än bara en. Hoppades då kunde vända på det så det blev något positivt istället för negativt.

Men men, det är låna ut och det är ju inte värre att mor får betala den skatten också, hehe. *ångrar att jag satte ut frågan lite för fort utan att tänka*

Tack iaf :)
 
Hemmakatten
Du behöver inte ångra något. :) Detta med skatt och annat är det många som funderar kring. Gläd dig istället åt att du säkert har upplyst flera andra med ditt inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.