Någon som har kört schaktmassor med tippbart släp som tippas med hjälp av vev (thule RT1001)

Är det ett jäkla slit eller mer som att veva ner benen på en husvagn? Ska gräva ut för altan och kommer behöva köra ca 4kubik jord till tippen. Är det värt merkostnaden att köra ett par mil till grannstan för att hyra ett med hydraulik? 900kr för 3 dagar mot 400kr för det med vev på hemmaplan
 
Har inte provat varken vev eller hydraulik, men är det inte ännu bättre med container? Hade för mig det kostade ungefär samma pengar sist jag kollade.
 
F fredrik.johansson skrev:
Har inte provat varken vev eller hydraulik, men är det inte ännu bättre med container? Hade för mig det kostade ungefär samma pengar sist jag kollade.
menar du att man skulle gå en container för runt tusenlappen? Skulle ju vara intressant, undra vad ton-avgiften är på
 
Har använt tippsläp med hydraulik. var en fröjd att tippa jord på återvinningen.

Kolla dock så att släpet tippar över balk på återvinningscentralen. Jag var tvungen att ta rätt central för att det skulle funka med det släp jag hyrde :)
 
C chrille-gäddan skrev:
Har använt tippsläp med hydraulik. var en fröjd att tippa jord på återvinningen.

Kolla dock så att släpet tippar över balk på återvinningscentralen. Jag var tvungen att ta rätt central för att det skulle funka med det släp jag hyrde :)
japp, men den närmst tippar man rakt på backen så det är lugnt
 
Jag lurade dig nog lite angående container, kostar några tusenlappar till. Ris och grenar verkar billigare, men knappast en tusenlapp.
 
F fredrik.johansson skrev:
Jag lurade dig nog lite angående container, kostar några tusenlappar till. Ris och grenar verkar billigare, men knappast en tusenlapp.
Tänkte det...:rofl:
 
De handvevade slädarna med en stödhjulsvev brukar inte gå att höja så mycket att det rinner av, blir oavsett att handlasta en del. De hydrauliska jag sett (ej provat) verkar gå att höja mycket högre.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.