Vi är några grannar som ska sätta häck och inser att det krävs rätt mycket grävande. Undrar därför om det finns någon minigrävare att hyra i Uppsala/Norra Stockholmsområdet för en dag till en rimlig kostnad.
 
vad är rimligt pris? jag tycker cramo har rimligt pris jämfört med att behöva hand jaga skiten vilket är så tråkigt :) cramo har du i uppsala eller märsta
 
Du kan ju också kolla vad en grävmaskinist skulle ta för jobbet. Det går rasande fort för en som kan köra redan från början.

Zephir
 
zephir skrev:
Du kan ju också kolla vad en grävmaskinist skulle ta för jobbet. Det går rasande fort för en som kan köra redan från början.

Zephir
Men då har man inte lika roligt ;D
 
Det finns ju massor av hyra-maskiner-firmor

tex http://www.hyrgruppen.se (västerås)
tar 1300/dag för en bobcat x320/x322

1300 är det värt bara för att lära sig köra!
Jag ska hyra en sån när jag ska lägga plattor bakom förrådet, mest för att det är coolt, och lite för att jorden är så jäkla jobbig att gräva i (gammal sjöbotten)

/J
 
Stig-Rune skrev:
Men då har man inte lika roligt ;D
Exakt, det var faktiskt svinigt roligt att köra maskin, körde åt en kompis häromåret. Jag önskar bara att maskinen vägt 30 ton mer än vad denna plutt gjorde.
 
P
Jag vet att man också kan få den "hemkörd" och hämtad. I alla fall där jag hyr. Alla har vi ju inte en bil som få dra 1800kg... och inte heller har man BE kort.
/Håkan
 
Det finns ju maskiner som inte väger mer än 800kg också för dom riktigt små jobben ;)

Har en kompis som har ett par maskiner för uthyrning och minstingen väger 750kg, är 80cm bred och enkelt avmonterbar störtbåge. Den går alltså att transportera på en 1000kg vagn och tar sig in genom en vanlig dörröppning vid behov.
Kapaciteten lär vara tillräcklig för att hålla 2man med skottkärror fullt sysselsatta att få ut massorna genom dörrhålet :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.