Nu närmar sig sommar och semester, då inkomster är extra välkomna. Många har både permanentbostad och sommarstuga, vilket ger möjlighet att hyra ut och tjäna 50.000 kronor skattefritt.


Du kan läsa artikeln här: Hyr ut fritidshuset och tjäna 50 000 kr skattefritt
 
Hyr bara ut din bostad om du är beredd på att få den förstörd. Har en kollega som hyrde ut sin bostad och fick den totalförstörd. Tom porslinet på toaletten var trasig :D

Handpenningen på 17k täckte inget
 
Eller "välj dina hyresgäster med omsorg" :surprised:.

Trist när folk förstör.
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…
Det är risken man får ta om man hyr ut till Östermalmsbor ;)
 
  • Haha
vcx
  • Laddar…
Vi hyr ut fritidshuset 2-3 veckor på sommaren och har inte råkat ut för några skador utom vanlig slitage. Tycker att folk i allmänhet är väldigt vettiga. Lägger dock aldrig ut huset för allmän beskådan på sajter och kan därmed välja helt fritt vilka vi hyr ut till.
 
Jag har hyrt ut stugan till och från i 6år ungefär... Inget har någonsin blivit stulet eller förstört endast normalt slitage. Kök och badrum har enligt mig en livslängd på 15år ändå så att ha en stuga som man använder 4 veckor per år tom största delen av tiden är vansinne då jag vill renovera ändå efter 15år. Däremot sitter 500.000kr ganska trevligt på kontot just nu tack vare uthyrningen.

MVH
Daggen
 
  • Gilla
  • Ledsen
PierrePierre och 3 till
  • Laddar…
det är många som hyr ut men inte deklarera det vad väldigt vanligt där vi Bodde för och många som drog in mer en bara 50 tusen

en bekant hyrde ofta ut sitt sommar hus oftast till tyskar o polacker aldrig några problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.