behöver ett knippe insexhylsor, 1/4”. Hittar inte hos mina vanliga i köpsställen för detta (brukar bli biltema eller ampro).

Vilken nätbutik har bra prylar billigt? Vilket fabrikat föreslås....

https://www.briklas.se/product/gedore-1-4-insexhylsa-3-6-mm

100kr styck känns lite saftigt, hittar även okända fabrikst kring 50....
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
Köpte en låda med 1/4 hyllor av märket Visent på Hornbach el Bauhaus för några år sen, riktigt bra kvalité, tror den kostade 250 spänn, innehåller bla index 3 4 5 6 mm och allt annat som vanliga hylsor 4-13, torx T10-30 ph1-3 pz 1-3.
Bara hylsor, inga lösa bits.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Ursäkta att telefonhelvetet ändrar alla ord man skriver.
 
  • Gilla
cope
  • Laddar…
Om du har råd så lönar det sig att köpa kvalitet och betala för det.

Jag som är fattig har inte råd att köpa billiga insexnycklar. Det är så stor skillnad i hållbarhet.
 
  • Gilla
GUBE
  • Laddar…
Men du kan väl stoppa en bits i en hylsa bara? Om du har vanliga 1/4 hylsor dvs.
 
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Denna brukar säljas för halva priset: [länk]

Jag gav 349 i somras. Innehåller 3-8mm 1/4 insex och lite annat smått och gott.

Dessa ser ok ut: [länk]
Tack för tipsen, behöver dock ingen sats då jag har allt annat jag behöver redan - bara bithylsor behövs. Amazon-länken, jag tror att 90 spänn är för billigt..... har hunnit leta lite till och hittar toppkvaliteten (tex geodor) för en femtilapp i tyskland, dock oklart om dom skickar hit....
 
A andersda skrev:
Men du kan väl stoppa en bits i en hylsa bara? Om du har vanliga 1/4 hylsor dvs.
Ja det kan man göra, men det blir flimsigt med förlängare etc, därför gillar jag bättre att ha hylsor med fast bit i det jag använder ofta.
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Om du har råd så lönar det sig att köpa kvalitet och betala för det.

Jag som är fattig har inte råd att köpa billiga insexnycklar. Det är så stor skillnad i hållbarhet.
Jag håller med dig, men det finns ju alltid också en bra mellanväg. Bits i hylsor kan man dock inte köpa de billigaste....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.