D
Hello,

Är less att darra i händerna efter att ha pressat ut tröga massor med min enkla fogspruta. Har någon tips på en hyggligt prisvärd rackare som inte ger kramp av en kall tub tec7 och andra sega lim?
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Hello,

Är less att darra i händerna efter att ha pressat ut tröga massor med min enkla fogspruta. Har någon tips på en hyggligt prisvärd rackare som inte ger kramp av en kall tub tec7 och andra sega lim?

Biltema fogpistol, pro​

Artnr. 19-2798
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
R
MathiasS MathiasS skrev:
Provade många olika men denna har hängt med i säkert tio år nu. Skick som ny fortfarande.

[länk]
Bästa sprutan på marknaden..
 
  • Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
D
V Vante skrev:

Biltema fogpistol, pro​

Artnr. 19-2798
Ser ut att vara en klon av min nuvarande, fast den är från illbruck.
Garderobssnickarn Garderobssnickarn skrev:
Är nöjd med den här:
[länk]
Såg smutt ut, oklart dock kring utväxling. På tüska sidan står den är för akryl. Har du med framgång tryckt ut något jobbigt ur en liten pip? Akryl och silikon är ju busenkelt, men många lim blir jobbiga speciellt om det ska ut mycket.
MathiasS MathiasS skrev:
Provade många olika men denna har hängt med i säkert tio år nu. Skick som ny fortfarande.

[länk]
Denna ser extra smutt ut! Samma grej här som med den ovan, hur är det att foga ett rum (med typ tec7) eller dra ut 10 strängar lim på en skiva?
 
K
Har en elektrisk i Makita 18V serien… Funskar väldigt bra och är väldigt nöjd att slippa kramp i fingrar och handled efter en hel dags limmande/fogande
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Bästa sprutan på marknaden..
Hornbach har även haft en exakt likadan men av annat märke - det är dock exakt samma spruta som Silas. Oklart om de har den varianten kvar.
 
  • Gilla
Rejäl och 1 till
  • Laddar…
D
K kniv skrev:
Har en elektrisk i Makita 18V serien… Funskar väldigt bra och är väldigt nöjd att slippa kramp i fingrar och handled efter en hel dags limmande/fogande
Det vore ju drömmen, tror jag. Men out of budget för mig tyvärr.
MathiasS MathiasS skrev:
Hornbach har även haft en exakt likadan men av annat märke - det är dock exakt samma spruta som Silas. Oklart om de har den varianten kvar.
Verkar ha plockat in Sikas modell, hittade ingen liknande på deras webb. https://www.hornbach.se/p/patronspruta-sika-h14-nlk/7121534/
 
Redigerat:
K
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Det vore ju drömmen, tror jag. Men out of budget för mig tyvärr.

Verkar ha plockat in Silas modell, hittade ingen liknande på deras webb. [länk]
Ryobis kostar en tusenlapp mot den du länkade för 500kr. Och den prisskillnaden kan i alla fall jag motivera oavsett budget, för det låter ju ändå som att du limmar och fogar en del. Och kom ihåg, alltid roligare att fixa och bygga med bra grejer och mindre svordomar 😊
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D
K kniv skrev:
Ryobis kostar en tusenlapp mot den du länkade för 500kr. Och den prisskillnaden kan i alla fall jag motivera oavsett budget, för det låter ju ändå som att du limmar och fogar en del. Och kom ihåg, alltid roligare att fixa och bygga med bra grejer och mindre svordomar 😊
Jag har liksom du lite klass och har investerat i Makitas 18 V-system. Men kunde tänka mig att gå ner mig och köpa en Ryobi för 1000-lappen. Kan jag ju använda i hemlighet, tänker jag. Tyvärr var det för en naken maskin. :(
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Det vore ju drömmen, tror jag. Men out of budget för mig tyvärr.

Verkar ha plockat in Sikas modell, hittade ingen liknande på deras webb. [länk]
Ok, de hade båda ett tag.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Jag har liksom du lite klass och har investerat i Makitas 18 V-system. Men kunde tänka mig att gå ner mig och köpa en Ryobi för 1000-lappen. Kan jag ju använda i hemlighet, tänker jag. Tyvärr var det för en naken maskin. :(
Det finns batteriadapter!
 
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Hello,

Är less att darra i händerna efter att ha pressat ut tröga massor med min enkla fogspruta. Har någon tips på en hyggligt prisvärd rackare som inte ger kramp av en kall tub tec7 och andra sega lim?
Jag har varit i samma position som dig och hittade denna på bra rea och köpte några till mig själv och husägande barn. Denna har fungerat utmärkt för mig.

FOGSPRUTA ILLBRUCK PRO 310 ML​

Många affärer har den men behövde en till och då sved normalpriset så hittade en annan bra och prisvärd Casco på Bauhaus som jag gett bort till ytterliggare ett barn

FOGSPRUTA CASCO PROGUN 300ML​

 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.