Tjena har lite strul med vattnet i kåken.
Jag undrar, kan jag sätta en sån där hydropress eller hydroforpump som har en liten trycktank på ca 25-50l mot hydrofortanken (300l) som redan finns i huset? Eller blir det knasigt, måste jag ha tryckströmbrytare imellan? Anledningen att jag inte vill sätta hydropressen direkt på vattenledning är att jag har ytterligare en vattenkälla som jag kan använda som är en ejektorpump som pumpar in i hydrofortanken.
Vi använder ju en hel del vatten med 5 hästar och barnfamilj i huset så vill gärna kunna köra bägge pumparna, dock inte samtidigt.

Ursäkra om det är en lite luddig fråga, kan försöka förklara lite bättre om det är alldeles för obegripligt.
 
R
Du kan koppla in en pumpautomat mot befintlig tank , det finns dom som har allt på sig ,och stickpropp
sen beror det på var du tar vattnet från , grävd brunn , en sådan suger ca 9 m och trycker upp till ca 5 bar Blir tokigt att köra samtidigt men var för sig går bra
Du ska ha en backventil på infarten till bef tank på båda pumparna för bästa funktion .
 
Följdfråga, har en pump som jag monterat tryckströmbrytare på, tryckströmbrytaren är 1fas och märket strögermatic, är lite osäker på kopplingsplinten, finns ju en för jord som sitter på sidan sen är det 4st där 2st är märkt med motor och 2st märkt med line,
Vist tänker jag rätt om fas och nolla ifrån motor ska sitta på dom som heter motor och fas och noll med inkommande ström på line, och det spelar ingen roll vilken av dom så får fas och vilken som förr noll eftersom det är 1fas.
 
dsc-0341.JPG
 
R
Absolut rätt tänkt Line in motor ut och jord på den som sitter i metallen på sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.