Siden 1984 har jeg bodd i ett av tre hus i kjede. Fra mitt hus starter avløpsledningen som tar med seg de to andre husene på vei ut i kommunal ledning. Ingen av husene har vakuum/Durgoventil, men alle hus har lufting (160 mm? rør) av soilrør over tak. De seneste månedene har min nærmeste nabo hatt rørlegger i huset i ukevis, uten at jeg vet hva slags VVS arbeider som er utført. Jeg har fire gulvsluk, ett i kjeller, 2 i etasjen over og ett på øverste nivå. Så problemet: I mange uker nå blir gulvsluket på badet i midterste nivå tørt i løpet av et døgn eller to. Dette har aldri vært et problem før, heller ikke på vinteren med varmekabel i gulvet da det gjerne har tatt 2-4 uker før jeg kjenner kloakklukt fra sluket. Før jeg går til naboen med dette problemet, vil jeg gjerne høre hva forumdeltagerne mener om følgende teori. Jeg mistenker at naboens lufting av soilrøret ikke lenger fungerer som det skal. Når han tapper mye vann fra toalett eller oppvask-/vaskemaskin, vil det undertrykk som oppstår forplante seg inn i mitt hus få meter unna og således tømme vannlåsen i gulvsluket på mitt bad??
Synspunkter?
 
mycket möjligt att du har rätt. Fråga granen när han återställer avluftningen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.