Hei,

Jeg vil koble Sirene innendørs SP203 med SPC 4320.
Jeg får problemer med å forstå tegninger.

Dokumnetasjon til SPC4320 sier at den skal kobles fra INT- og INT+ fra sentralen, men sier ikke noe om hvor i sirene.

På SP203 så har jeg følgende kontakter/tilkoblingspunkter:
12v
Ground
free
Temper
temper

skal INT+ til 12v og INT- til Ground?
 
RilleRock
Power888 skrev:
Hei,

Jeg vil koble Sirene innendørs SP203 med SPC 4320.
Jeg får problemer med å forstå tegninger.

Dokumnetasjon til SPC4320 sier at den skal kobles fra INT- og INT+ fra sentralen, men sier ikke noe om hvor i sirene.

På SP203 så har jeg følgende kontakter/tilkoblingspunkter:
12v
Ground
free
Temper
temper

skal INT+ til 12v og INT- til Ground?
Helt rätt :)
 
RilleRock
Power888 skrev:
Takk så mye, hvordan skal man bruke temper koblingspunktene er det i heletatt nødvendig?

Jeg skal kjøpe RF mottaker til SPC4320, det finnes mange modeller som virker helt like

[länk]

SPCW110
SPCW111
SPCW112
SPCW114

Hvilke skal jeg kjøpe?
W110 är för plåtkapsling med yttre antenn och med starkast signal så den hade jag valt.

Från sektionsingång till free, motstånd mellan free och tamper, från nästa tamper tillbaka till sektionsingång.

Till sirensabotage kan du även använda T1 och T2 ner till vänster på kortet för att slippa använda en sektionsingång.
Då kopplar du från T1 till tamper, från tamper till C.
 
RilleRock
Förtydligande: För T1/T2 användas inte motstånd.
 
Jeg skal koble sirene imorgen. Det har gått langtid til innkjøp og installasjon av tilleggs komponenter. Jeg har kjøpt 110 siway, den fungerer bra.

Jeg lurer på om det er mulig å slå av/ koble ut sirene etter at den er tilkoblet vis Spc pro eller panel? Dette for å unngå støy når jeg skal teste alarm in action.

Jeg trenger også hjelp med å legge til CCMS2010-IR Kompakt IP-kamera til SPC. Kan noen hjelpe meg med command string til kamera?

Jeg skal også kjøpe gsm modul, vil den kinne installeres sammen med siway 110?

Finnes det en måtte å sende SMS eller e-post når alarmen går uten gsm modul? iOS app varsler ikke om alarm, man må åpne app for å sjekke status, det holder ikke :)
 
RilleRock
Power888 skrev:
Jeg lurer på om det er mulig å slå av/ koble ut sirene etter at den er tilkoblet vis Spc pro eller panel? Dette for å unngå støy når jeg skal teste alarm in action.
>>>Du kan ändra utgångstypen i programmeringen innan test.

Jeg trenger også hjelp med å legge til CCMS2010-IR Kompakt IP-kamera til SPC. Kan noen hjelpe meg med command string til kamera?
>>> [länk]

Jeg skal også kjøpe gsm modul, vil den kinne installeres sammen med siway 110?
>>>Förstår inte frågan?
Men ja man kan ha båda i samma system.

Finnes det en måtte å sende SMS eller e-post når alarmen går uten gsm modul? iOS app varsler ikke om alarm, man må åpne app for å sjekke status, det holder ikke :)
>>>Via SPCconnect kan du skicka mail vid tex fel och larm.
Mailet kan sedan transformeras om till ett sms via en tjänst.
Har svarat ovan i texten :)

Tjänsten beskrivs här:
https://mobil.byggahus.se/forum/villalarm-hemautomation/281907-tips-sms-fran-spc-utan-gsm-gprs-modul.html#post2538869
 
Redigerat:
Kamera er i boks, vet ikke hva jeg hadde gjort uten hjelp fra deg :)

Ja, jeg tenkte gsm og siway 110.

Det er mulig jeg skal be om bistand når jeg skal begynne å se på sms/epost.

Jeg lurer på om det er mulig å slå av/ koble ut sirene etter at den er tilkoblet vis Spc pro eller panel? Dette for å unngå støy når jeg skal teste alarm in action.
>>>Du kan ändra utgångstypen i programmeringen innan test.

Hvor vil jeg kunne gjøre det? Kan du beskrive litt i detalj?

Pfh takk for hjelpen :)
 
Skal jeg endre til disable her? Det er en tilleggs sirene, men den kalles vel sikkert internal bell (SP203 Inomhussiren)
Gränssnitt för säkerhetssystemets inställningar med vald output type 'System' och 'Internal Bell'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
Power888 skrev:
Skal jeg endre til disable her? Det er en tilleggs sirene, men den kalles vel sikkert internal bell (SP203 Inomhussiren)
[bild]
Yes, disabled :)
 
RilleRock
Power888 skrev:
Det er mulig jeg skal be om bistand når jeg skal begynne å se på sms/email
Inga problem, bara säg till :)
 
Det fungerte veldig bra, netsen ferdig :)
Jeg klarer ikke å aktivere hurtigtatser for partset A og B i App.
Jeg kan strye partsetA via areas under app.

Da får jeg mulighet til å velge Area (med partsetA) og videre mulighet til fullset/partsetA/unsett
 
RilleRock
Power888 skrev:
Det fungerte veldig bra, netsen ferdig :)
Jeg klarer ikke å aktivere hurtigtatser for partset A og B i App.
Jeg kan strye partsetA via areas under app.

Da får jeg mulighet til å velge Area (med partsetA) og videre mulighet til fullset/partsetA/unsett
Vad är hurtigtatser? :p
Hitta inget på Google translate.
 
Hurtig=snabb
Tast=knapp
 
RilleRock
etompau skrev:
Hurtig=snabb
Tast=knapp
Du menar alltså de 4 övre knapparna i appen?
Skärmdump av en säkerhetsapp med knapparna Frånkoppling, Hemmaläge, Nattläge och Tillkoppling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.