Hittade en murken fönsterkarm när jag putsade fönster för någon vecka sedan. Då vi inte haft kunskapen hur man byter karmen har vi ännu inte åtgärdat problemet.

När jag så gick runt huset igår upptäckte jag en gul "boll" på den murkna brädan. SUCK! Enligt bilder jag sett ser det ut som en svampkropp från hussvamp. Dock måste problement vara mer omfattande än bara den murkna karmen, eller? Fönstret sitter i en 1 1/2 stens tegelfasad i ett hus från 1911. Eftersom vi putsat om tak och väggar i källaren har vi gått över hela källaren ordentligt och jag kan inte påminna mig om att jag sett något som kunnat liknas vid hussvamp där. Kan det vara en vilande svamp som fått liv?

Någon som har tips och råd om hur jag ska gå till väga för att anlita kunnigt fackfolk som kan åtgärda problemet? Eller någon som redan sanerat och kan komma med bra tips? Vet att man vanligen hettar upp rummet/området där svampen finns till minst 50 grader i två veckor. Är möblerna i rummet kontaminerade?
Ska ringa Anticimex imorgon, måndag, och hoppas att de kan rekommendera någon i regionen.
Tacksam för alla tips och råd från er med erfarenhet av situationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.