Hej!

Jag har fått tillbaka min hussvamp som vi sanerade förra året. Eftersom LF strulade och Anticimex också så fick vi börja sanera själva. Vi fick hela tiden info om att försäkringen inte täckte.
Vi rev bort två rum och hade en rivningsmån på minst 2m från allt skadat material. Vi knackade bort en öppen spis i ren säkerhet men det var inget angrepp. Vi ringde Anticimex och LF flera gånger. Till slut fick vi veta att försäkringen täckte och vi fick skadan godkänd och ersatt med pengar till oss eftersom vi gjort allt själva. En snickare hade hjälpt till att regla golvet och gräva ut torpargrunden. Vi ringde sedan Anticimex för en besiktning och sprutning med Boracol. De kom och konstaterade rent hus men att vi skulle ta bort två stenar som hade död svamp på sig. Detta gjordes. Har också haft avfuktare i grunden. Nu har skiten kommit tillbaka. Angripit det nya men även spridit sig till rummet intill som revs av säkerhet och ej var smittat.

Jag undrar nu om hur mycket man måste betala själv? Självrisk på 10000 fattar jag och material minus åldersavdrag.

Måste jag också betala själva rivningen av allt material, väggar, golv mm? Alla pengar och besparingar gick åt förra året fick också ta blancolån eftersom huset bara taxeras till 240000kr gammalt och ligger i en avfolkningsbygd. Vi är helt knäckta, deprimerade för vi fick det så fint med vårt nya kök. Dom sa att bara för att man fått bort allt så kan det komma tillbaka. Är som cancer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.