Hej

Jag bygger med LB-hus en Ugglan 159. Hur lång tid tar den till att arkitekt placerar hus på tomten och gör klart med husritning inför ansökan om bygglov. Det har snart gått 4 veckor sen en nybyggnadskarta skickat till arkitekten. Är det vanligt el jag är bråttom??

Tack för era erfareheter tidmässigt i det här steget i nybyggnation.
 
har för mig att vårat tog ca en månad men det är sådant man har förträngt 2 år senare :)
 
Jag har ingen direkt erfarenhet från just detta moment, men 4 veckor låter som en lång tid. Det handlar väl bara om att rita in huset på nybyggnadskartan, ta fram fasad- och planritningar. Det borde max vara 1 dags jobb för någon på LB-hus.
 
runt 2veckor har jag för mig at det tog för oss. De kanske har en hög att gå igenom nu efter sommaruppehållet ?
 
Vill bara förtydliga mitt tidigare inlägg. Jag menade inte att det skulle gå på en dag.... 2 veckors handläggning låter rimligt.
 
Vi har fått vårat hus inritat till nästa dag, detta inte bara en gång utan flera gånger pga. bygglovsstrul.

Detta gäller Hjältevadshus

Hadet
L-G
 
Vi fick vårt hus inritat på nybyggnadskartan och alla andra bygglovspapper klara på mindre än en vecka... bra jobbat LB-Hus!
 
Tack för er.
Jag vet inte värför blivit så försenat. De har kankse en HÖG att gå igenom efter sommarlov som Maggielee sa!!!
Jag blivit lite besviken om att en husritning tar så lång tid, hur länge ska jag vänta på ett riktigt hus då:(
 
  • Gilla
Natanael johansson
  • Laddar…
qassim skrev:
Tack för er.
Jag vet inte värför blivit så försenat. De har kankse en HÖG att gå igenom efter sommarlov som Maggielee sa!!!
Jag blivit lite besviken om att en husritning tar så lång tid, hur länge ska jag vänta på ett riktigt hus då:(
Vi fick vänta 38 veckor efter avropet tils vi hade nycklarna i handen och ett hus utan direkta anmärkningar :)
 
Det tog 4 veckor innan vi fick tillbax Nybyggnadskartan från LB-hus..
 
Hej jag tror att det tog bara ett par dagar men vi gjorde detta i oktober 06 och vi får vårt hus besiktiat på onsdag 12/9 och det har gått snabbt man tycker att 39 tillverkningsveckor låter långt men det går jätte fort, vi kan förhoppnigs vis flytta in i vårt nybyggda ugglan 121 till nästa helg, så det är fullt upp med IKEA och att sy gardiner skall bli jätte skönt.
Har bara allt positivt att säga om LB Hus har hållt tider eller varit före, med andra allt har fungerat jätte bra.
 
Igår fick jag ett mejl svar från LBhus säljare attt husritningen troligen kommer att vara klar på tisdag äntligen:). Förseningen var pga en HÖG av ritningar hos arkitekter efter semester.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.