Kan man koppla bort barnlåset permanent? Det kopplas nu in lite då och då av sig självt och det är svårt att stänga av det.. Kan jag gå in i spisen och demontera det permanent?
 
Det gäller Husqvarna Regina Connaisseur 70 cm.
 
A
L larwin1 skrev:
Kan man koppla bort barnlåset permanent? Det kopplas nu in lite då och då av sig självt och det är svårt att stänga av det.. Kan jag gå in i spisen och demontera det permanent?
du kan borra ur popnitarna
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Står det något i manualen?
[länk]
Nej, bara hur man stänger låset på normalt sätt. Jag vill strypa det permanent för alltid! Har inget behov av barnsäkerheten. Funktionen bara krånglar.
 
electroluxaren skrev:
du kan borra ur popnitarna
Var sitter popnitarna?
 
electroluxaren skrev:
du kan borra ur popnitarna
Kan du förtydliga vad jag ska göra? Vad ska demonteras och hur?
 
A
L larwin1 skrev:
Var sitter popnitarna?
De som håller låset
Antingen i spisen eller luckan
Kan prova med att böja tappen
L larwin1 skrev:
Kan du förtydliga vad jag ska göra? Vad ska demonteras och hur?
IOM att det är otydligt vilken produkt du har och jag omöjligen kan tyda vilket barn/funktionslås du avser så blir det inte noggrannare!
Tyvärr.
 
Jag har varit otydlig.
Produkt: Regina Connaisseur Max QSG759. Problemet avser Hällåset!
Ibland låser sig hällen vid normal användning av vreden, alltså inte att jag avsiktligt låser hällen. Det är också svårt att låsa upp enligt Bruksanvisningen. Tydligen div. glapp eller felfunktioner i vreden. Jag vill permanent ta bort möjligheten för Hällåset att aktiveras, om möjligt genom något enklare ingrepp inuti spisen. Är det möjligt?
 
A
L larwin1 skrev:
Jag har varit otydlig.
Produkt: Regina Connaisseur Max QSG759. Problemet avser Hällåset!
Ibland låser sig hällen vid normal användning av vreden, alltså inte att jag avsiktligt låser hällen. Det är också svårt att låsa upp enligt Bruksanvisningen. Tydligen div. glapp eller felfunktioner i vreden. Jag vill permanent ta bort möjligheten för Hällåset att aktiveras, om möjligt genom något enklare ingrepp inuti spisen. Är det möjligt?
det är ju finaste spisen men det finns inga reservdelar kvar, troligt kretskortsfel i panelen eller klockan men du kan ju med tur ha fel på kraftkortet och då är det bara till att löda om detta.
Värt ett försök för denna kvaliteten på en konsumentspis är bara att drömma om i dag
 
Tack för svaret. Håller med dig om spisen!!! Skulle vilja behålla den!
 
Verkar ju vara en del av programmeringen så blir nog svårt att få bort om det inte är någon egen krets som känner av hur vida vreden vrids samtidigt.
Svartvit manualsidan som beskriver användning av spishäll med text och illustrationer av knoppar och spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
L larwin1 skrev:
Tack för svaret. Håller med dig om spisen!!! Skulle vilja behålla den!
kolla då lödningarna på kraftkortet
det mesta går via buss på denna och detta långt innan de flesta viste vad det var.
 
L larwin1 skrev:
Tack för svaret. Håller med dig om spisen!!! Skulle vilja behålla den!
Så här gör man har en likadan spis mkt bra ännu
 
  • Instruktionsbild för låsfunktion på spishäll med texter om säkerhetsfunktioner och knappinställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.