Råkade köra sönder drivremmen, den som driver klippaggregatet på åkgräsklipparen.
Nu hittar jag ingen manual på hur man byter denna.
Någon som vet om var jag tanka ner en manual för hur man byte remmen?


tackar
tommy
.
 
Detta gäller min Husqvarna 15V2. Det borde vara ganska . Är något ställe som det kan vara lite kärvt att få in remmen. Men annars lägger man ju bara den om remskivorna på drivningen och aggregatet. Den spänns sedan med en fjäderbelastad rulle.
 
Jo visst, det var inte så svårt när man först började skruva bort plast skydden, jag fick ta bort drivremmen från motorn först sedan gick det att få remmen till klippaggregatet runt drivhjulet.

tackar :)
 
T tommysv skrev:
Råkade köra sönder drivremmen, den som driver klippaggregatet på åkgräsklipparen.
Nu hittar jag ingen manual på hur man byter denna.
Någon som vet om var jag tanka ner en manual för hur man byte remmen?


tackar
tommy
.

Kan du hjälpa mig med serienr på remmen? Den är 2480mm
 
Björboås Björboås skrev:
Kan du hjälpa mig med serienr på remmen? Den är 2480mm
till Hva 112C rider?
598531401..isåfall
 
A
Hej.

Behöver drivremmen som driver hjulen på maskinen.
Vad är det för artikel nummer på den eller är det samma rem typ/längd som går till klippagregatet?
 
A AbRhesus skrev:
Hej.

Behöver drivremmen som driver hjulen på maskinen.
Vad är det för artikel nummer på den eller är det samma rem typ/längd som går till klippagregatet?
https://www.husqvarna.com/se/support/reservdelskatalog/
Klicka fram Husqvarna -> Åkgräsklippare -> Rider -> Bensin -> 100-serien och välj rätt 112-modell. Sen har du allt.
 
  • Gilla
AbRhesus och 1 till
  • Laddar…
A
tensiden tensiden skrev:
[länk]
Klicka fram Husqvarna -> Åkgräsklippare -> Rider -> Bensin -> 100-serien och välj rätt 112-modell. Sen har du allt.

Tackar så mycket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.