Jag har en toppmatad Husqvarna Lavamat (vet ej exakt modellbeteckning) som hamnat i någon form av låsning.
När jag startar den (oavsett programval) så drar centrifugeringen igång i ca 10 sekunder och sedan stannar den. Jag har även testat att låta den stå störmlös några minuter och försöka igen, men det ör hela tiden samma resultat - den kör i 10 sekunder och stannar sen, som om den fastnat i något skumt läge.

Då den är bättre begagnad så vill jag veta om det kan bli en dyr reparation eller om det finns något magiskt trix att väcka maskinen ur denna låsning.

Tacksam för tankar och tips.
 
Har du igång vattnet till den? Tvätt- och diskmaskiner brukar stänga av sig snabbt när den känner att den ej har tillgång till vatten. Ofta visas någon felkod på liten skärm, men det finns kanske inte på denna maskin?
 
Z Zachtionman skrev:
Har du igång vattnet till den? Tvätt- och diskmaskiner brukar stänga av sig snabbt när den känner att den ej har tillgång till vatten. Ofta visas någon felkod på liten skärm, men det finns kanske inte på denna maskin?
Ja där är vatten (dubbelkollade precis). Det blir aldrig någon felkod, den startar upp i centrifugering direkt och sen stannar efter några sekunder.
 
Så här blir det på alla program
 
A
N NiBaBaD skrev:
Så här blir det på alla program
[video]
start/pause blinka då är det elektronikfel
 
electroluxaren skrev:
start/pause blinka då är det elektronikfel
Det låter som något som kan bli rätt så dyrt?
 
A
N NiBaBaD skrev:
Det låter som något som kan bli rätt så dyrt?
Allt är ju rellativt
 
electroluxaren skrev:
Allt är ju rellativt
Jag gav 600 kr för maskinen. Vad skulle du gissa ett "elektronikfel" skulle landa på. Kan ju vara värt det med tanke på vad jag har gett. En ny kostar ju närmare 4000 o beg 1500.
 
A
N NiBaBaD skrev:
Jag gav 600 kr för maskinen. Vad skulle du gissa ett "elektronikfel" skulle landa på. Kan ju vara värt det med tanke på vad jag har gett. En ny kostar ju närmare 4000 o beg 1500.
Kortet kostar runt 2000.-
 
electroluxaren skrev:
Kortet kostar runt 2000.-
Vad tror du om "fördel" laga mot att köpa ny beg. Såg att blocket har ett antal mellan 500-2000kr
 
A
En fräsch begagnad fungerande skull jag säga är bäst
 
  • Gilla
NiBaBaD
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.