En kompis har beställt en HQ430 inkl installation med kabeldragning etc.

Firman har varit ute och tittat på tomten och nu i veckan kommer de och installerar.

Men jag blir lite förundrad över att de inte kommer dra öar runt träd. Det finns ca 11 träd (vilket kanske är mkt), som de alltså inte kommer dra kabel runt. De menar att det inte gör ngt om den krockar. Jag tänker att den kommer krocka massor av gånger per dag och den slits i onödan.

Tycker ni att det påstående om att det inte gör ngt med alla dessa krockar känns proffesionellt?
 
M m@nge skrev:
En kompis har beställt en HQ430 inkl installation med kabeldragning etc.

Firman har varit ute och tittat på tomten och nu i veckan kommer de och installerar.

Men jag blir lite förundrad över att de inte kommer dra öar runt träd. Det finns ca 11 träd (vilket kanske är mkt), som de alltså inte kommer dra kabel runt. De menar att det inte gör ngt om den krockar. Jag tänker att den kommer krocka massor av gånger per dag och den slits i onödan.

Tycker ni att det påstående om att det inte gör ngt med alla dessa krockar känns proffesionellt?
Vi har 5 träd, 3pallkragar för plantering, ett pooldäck, en kattgård och förmodligen något mer jag glömt som vår HQ krockar emot utan något som helst problem.
Den firar 10 år i sommar.

Så jag tror kompisen kan vara lugn, jag hade varit mer orolig för träden om de är nyplanterade.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Excel
Rimligen slits joystick på HQ, oftast går gummit runt joysticken sönder, antingen med ålder eller slitage. Det finns reservdelar att köpa till låg kostnad.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Det gör kanske inte så mycket men svaret på frågan från mig blir att nej, det känns inte professionellt. Får man det installerat av proffs måste det vara högre ambitionsnivå tycker jag!!☺️
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Vi har ett några träd och buskar som vår 330X (i princip en 430X men lite äldre än årets modell) krockar mot.

Jag fick byta joystickar efter ca 5år, då hade de knäckts i plasten.
De nya var förstärkta där de gamla gått av.
 
  • Närbild av nyligen utbytta förstärkta joystickar på en gräsklippare, på gräsunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två svarta robotgräsklippare joystickar liggande på gräsmatta, en ny och en gammal och skadad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
m@nge och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.