Diskmaskin Husqvarna QB6051W
Får felkod i20. Har kollat igenom sil, avloppsslang, flottör. Inget vattenläckage. Koden ska betyda att den inte pumpar ut vatten men det gör den. Någon idé?
 
A
M Micke styr skrev:
Diskmaskin Husqvarna QB6051W
Får felkod i20. Har kollat igenom sil, avloppsslang, flottör. Inget vattenläckage. Koden ska betyda att den inte pumpar ut vatten men det gör den. Någon idé?
den har tagit påskledigt

du har stopp till nivåregulatorn eller så är regulatorn kass.
på den modellen kan det även vara kretskort då de börja bli till åren
 
electroluxaren skrev:
den har tagit påskledigt

du har stopp till nivåregulatorn eller så är regulatorn kass.
på den modellen kan det även vara kretskort då de börja bli till åren
Tack den har verkligen tagit påskledigheten . Har skruvat i sär sidoplåten o hållit på i 4 Tim nu . Den stannar på olika ställen men alltid samma felkod ? Sprängskiss ? Glad påsk
 
M Micke styr skrev:
Tack den har verkligen tagit påskledigheten . Har skruvat i sär sidoplåten o hållit på i 4 Tim nu . Den stannar på olika ställen men alltid samma felkod ? Sprängskiss ? Glad påsk Sitter nivårregulatorn integrerat med pumpen ?
 
A
In via socklen i framkant
Ta ur pressostaten på brunnen vänstra sida
Rengör jålet in i maskin kolla in i presdosttesm om det finns någon gucka där

Köp en bosch
 
Hej igen , tog den pressoststen o rengjorde den men packningen försvann ! Kan man få tag i packningen el måste man köpa en ny pressostat o chansa att det verkligen var det felet MVH
 
A
M Micke styr skrev:
Hej igen , tog den pressoststen o rengjorde den men packningen försvann ! Kan man få tag i packningen el måste man köpa en ny pressostat o chansa att det verkligen var det felet MVH
Försvann?
Den är ju rätt stor
Finns inte som reservdel
 
Hur stor då i ca.mm så jag kan leta vidare ? Förstår att den inte finns som reservdel men tips från dig enl föregående meddelande o hur kan man belöna dig ? MVH Micke
 
Är det typ en o -ring för på bilder ser det ut som typ en svamp Micke
 
electroluxaren skrev:
det är mer som en bussning med krage och du har nog den svarta modellen, ca 8x8mm cylindrisk.
[länk]en fråga till kan den åkt in när jag provat p sätta tillbaka pressostaten för man ser ju inte hålet utan det var nara känsla när jag provade Tack igen för alla svaren
se på bilden
electroluxaren skrev:
det är mer som en bussning med krage och du har nog den svarta modellen, ca 8x8mm cylindrisk.
[länk]
se på bilden
 
vet inte om det sista gick fram men kan den ha åkt längre in när jag provat o sätta tillbaka den för det går ju inte att se in i koppen Tack igen för alla svaren
 
Alltså när jag provat o sätta dit pressostaten för jag har aldrig sett nån packning el bussning ?
 
Doskmaslin igen mocke
 
  • Mörk, nästan svart med undantag för mörkrött sken i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk, suddig bild med minimal belysning som inte tydligt visar något specifikt. Möjligt oskarpt objekt nära kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Otydlig, suddig bild med varma färgtoner, kanske av ljuskälla; mjuka övergångar från vitt till mörkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt och suddigt foto med minimal belysning och oklart innehåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En skärmdump visande textkonversation och tre bilder av en vit plastdetalj, möjligen ett tekniskt komponent, oskarpt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan det vara den som packats ihop längst in påsisan av röret ?? Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.