Hittade denna på youtube =)

[video=youtube;_f-4J98EWrI]https://www.youtube.com/watch?v=_f-4J98EWrI[/video]

Tror inte vi har postat den innan, den förra var gardena vs competitors.
 
  • Gilla
Samuel Beckstrand
  • Laddar…
Bra film! :D
 
Jo ganska intressant "insider" film=)

Är väl en sådan de drar för säljarna.
 
Haha, ja, denna var rolig!
 
Undrar hur länge denna filmen ligger ute innan den tas bort från youtube?

Har för övrigt erfarenhet från två av de deltagande maskinerna men avstår från kommentarer då såna här trådar oftast bara leder till pajkastning:thumbdown:
 
Tänker inte heller kommentera denna film vidare. Men lite rolig var den allt..
 
Jag har inte allt för mycket erfarenheter av de klipparna.
Skulle vara lite kul å veta vad som inte stämmer eller stämmer med filmen.

Tillexempel:
Klarar Stigan så branta backar eller ej?
Klarar Hondan den lutningen vid slingan?
Klarar deras egna det så bra som de beskriver det?


Förstår självklart att man inte kan ta en insiderfilm från ett bolag om andra bolag som fakta.
Men skulle va väldigt kul å få reda på lite fakta, om ni förstår vad jag menar.

Edit:
Sedan så är vi alla självklart ej opartiska.
Har sålt Bosch/Gardena/Stiga (som återförsäljare) men äger en Husqvarna.
Så man får ju ta mina kommentarer från den synvinkeln.
 
Redigerat:
Utan tvekan ligger HQ i framkant med sin långa erfarenhet och kunskap, vilket vi egentligen som svenskar borde vara lite stolta över. Om de sen är så "överlägsna" som filmen visar får väl mer opartiska tester visa.
 
Jag 13 sek av den, och såg direkt att de återigen ritade vassa hörn, där de flesta klippare säger i sina instruktioner att de skall rundas av i omgångar om de är mindre än 90°. Precis samma som i Gardena filmen.
Nu känns det inte som 'otur' längre.
Nåväl ...
 
Säger inget speciellt heller.

Men kanske byggahus skulle kunna köpa ett gäng klippare och göra ett liknande helt oberoende test själva. Ekonomin finns ju (1 mille i vinst efter skatt förra året) , och det skulle skapa en del nyhetsvärde. Klipparna kan de ju sälja när allt är klart.

Husqvarna har använt Elmia-fältet, där finns det utrymme för flera parallella likadana tomter, men det går ju på andra ställen med.
 
Om jag förstår slingan rätt så polvänder signalen om man hamnar på utsidan. Tämligen enkelt att detektera.
Men det dom HQ gör , bromsar in när den kommer nära imponerar, speciellt i nedförsbacke. Det kräver en helt annan detektering. Dessutom vänder den snyggt med en mjuk 180° sväng som gör att den inte börjar slira som garanterat skett om den börjat backa.
 
180°-svängen när den närmar sig slingan i nerförsbackar är ny i senaste mjukvaran för 320/330 (och kanske även för andra modeller?)
Jag har sett exempel på detta med min 330, förra året gjorde den inte så utan körde rakt mot slingan och backade, oftast inga problem vid torr väderlek men om det var blött i gräset slirade den och kunde ibland hamna utanför slingan. Jag hoppas att detta nu är eliminerat:)
 
Respekt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.