Vart något konstigt fel idag när jag skulle stänga av den så gick det inte att slå in pinkoden jag tryckte men inget hände på displayen ,sen började den larma och jag stängde av på undersidan av klipparen när jag sätter på den igen så är displayen upplyst med en konstig symbol som ett u med en pil i och inget går att göra ,, undrar om någon har haft liknande problem ? Eller vet vad det kan vara för fel
 
  • Förorenad kontrollpanel, knappsats, blå skärm, Husqvarna-logotyp, möjligen trädgårdsutrustning eller maskin. Bilden är roterad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan vara tangentbordet som har gett upp. Någon/några tangenter är permanent aktiverade pga fukt eller smuts.
Symbolen som visas är för uppgraderingsläget som aktiveras vid tryck på 0 vid aktivering av klipparen.
Byt tangentbord eller lämna in för service skulle jag säga.
 
  • Gilla
Nicklas Eriksson1
  • Laddar…
E etompau skrev:
Kan vara tangentbordet som har gett upp. Någon/några tangenter är permanent aktiverade pga fukt eller smuts.
Symbolen som visas är för uppgraderingsläget som aktiveras vid tryck på 0 vid aktivering av klipparen.
Byt tangentbord eller lämna in för service skulle jag säga.
E etompau skrev:
Kan vara tangentbordet som har gett upp. Någon/några tangenter är permanent aktiverade pga fukt eller smuts.
Symbolen som visas är för uppgraderingsläget som aktiveras vid tryck på 0 vid aktivering av klipparen.
Byt tangentbord eller lämna in för service skulle jag säga.
Ok om jag byter tangentbord behöver den någon uppdatering i datorn eller går det ändå ,,,, ja kollade idag igen när den varit avstängd över natten då var displayen som vanligt igen men kan inte trycka i pinkoden verkar vara tanget 7 8 9 0 dvs dom nedre som inte tar emot
 
colten1860 colten1860 skrev:
Ok om jag byter tangentbord behöver den någon uppdatering i datorn eller går det ändå ,,,, ja kollade idag igen när den varit avstängd över natten då var displayen som vanligt igen men kan inte trycka i pinkoden verkar vara tanget 7 8 9 0 dvs dom nedre som inte tar emot
Ingen uppdatering eller programmering behöver göras vid byte av tangentbord.
 
E etompau skrev:
Ingen uppdatering eller programmering behöver göras vid byte av tangentbord.
👍tack för svaren
 
colten1860 colten1860 skrev:
👍tack för svaren
skickade efter en tangentbord på gpl shop fick den idag och bytte den och det fungerade ,,, men när jag skulle sätta igång roboten så vart det felmeddelande lyft så nu går det inte att få igång den har kollat allt under huven så allt är på plats någon som vet hur jag får bort felmeddelandet ? eller vad det är som hänt den gick innan byte av tangetbord
 
Redigerat:
Har för mig att det är magneter i kåpan som används för att detektera lyft. Kolla så att de sitter korrekt och inte har rubbats etc.
 
E etompau skrev:
Har för mig att det är magneter i kåpan som används för att detektera lyft. Kolla så att de sitter korrekt och inte har rubbats etc.
E etompau skrev:
Har för mig att det är magneter i kåpan som används för att detektera lyft. Kolla så att de sitter korrekt och inte har rubbats etc.
Problemet löst hittade menyn om man håller in 0 på knappsatsen så kom man in och såg att det va vänstra lyftsensorn tog ur kontakten och satte tillbaka så gick det så nu går den ,,, hade ingen aning att det fanns en sådan meny ,,,,tack youtube
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.