Displayen lyser, men det går inte att klicka sig fram till nåt, dvs tvärlåst. Det går inte att stänga av på on/off knappen, det händer inget.

Jag skruvar loss displayen och kopplar ur batteriet och kopplar in det igen och då startar displayen upp och hamnar i menyn typ "utgångsvinklar", och det går inte att ta sig nånstans.

Det låter om displayen, elektrisk brummande, jag kopplar ur displayens datasladd från programkortet och då tystnar det.

Nån som vet vad det kan vara? Programkortet = Dyrt? Displayen = lite mindre dyrt?
 
Problemet löst!

Det gäller att hitta rätt mekaniker bara. Det var knappstsen som var trasig, fixad på 10 minuter medan jag väntade. En anna som lämnat ville börja byta hjulmotorer, klipparmotor, kablage mm för att utesluta problem, en anna ville byta moderkortet. Av en slump så kom jag i kontakt med denna yrkesman.
 
Redigerat av moderator:
garpen61 garpen61 skrev:
Problemet löst!

Det gäller att hitta rätt mekaniker bara. Det var knappstsen som var trasig, fixad på 10 minuter medan jag väntade. En anna som lämnat ville börja byta hjulmotorer, klipparmotor, kablage mm för att utesluta problem, en anna ville byta moderkortet. Av en slump så kom jag i kontakt med denna yrkesman.
Hej!
Har nog samma problem som du hade! Hur löste mekaniker de med knappsatsen?
Tack!
 
Ring Patric i Aneby: 0760 23 74 33. Han bytte knappsaten, det tog 2 minuter...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.