Den stannar ofta i laddstationen men när jag "kvitterat" felet funkar den fint igen.
Jag brukar dra ut den en liten bit från laddanslutningarna (eller ut på gräsmattan) och sedan trycker jag bort felkoden och startar klippningen. Då klipper den helt normalt och länge.

Vet inte om det inträffar vid varje laddning men det händer ofta. Problemen började för kanske en månad sedan.

Klipparen är från ca. 2015 och batterina är bytta för ett antal år sedan. Den gick utan problem i några år efter batteribytet.






Skärm med felmeddelanden om laddsystemproblem på en Husqvarna-robotgräsklippare, visande flera tillfällen av laddsystemfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har liknande problem.

Det blev bättre när jag bytte batterierna för några veckor sedan, men har hänt någon gång sedan dess.
Nätadaptern till laddstationen är också ganska ny.
 
Kabeln mellan maskin och chassi brukar bli lite dålig på de äldsta 330X och 320 ibland då de har en lite sämre kåpa dom täcker kablarna.
Jag har bytt några sådana kablar när det har varit problem. Har man en kass transformator liggandes så kan man använda den kabeln med de gamla kontakterna.
 
  • Rostiga och korroderade kabelanslutningar i en 330X eller 320 maskin, med sämre kåpa som täcker kablarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två kablar kopplade till en maskinchassi, fastsatta med bultar och skruvar, där kontakterna visar tecken på korrosion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Flyttar klipparen mellan två gräsmattor och det sitter en laddstation på båda mattorna så det är troligen fel på själva klipparen. Annars har båda laddstationerna gått sönder samtidigt.

Kan ju vara batterierna (tror det sitter två i) Det är inte original batterier men den har gått helt prickfritt i några år med dom som sitter i nu.

Har funderat på att ta en titt på kablar mm. Den är ju inte så avancerad att skruva isär.
Har inget minne av att jag sett tranformatorn som blev utbytt för flera år sedan men jag har mycket sladdar och sånt liggandes ifall det behövs.


Går det att få tag på en verkstadshandbok, workshopmanual, reparationshandbok ?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.