Hej på er!

Jag har köpt en Husqvarna 305 och ska installera denna för första gången. Jag har haft en Husqvarna tidigare men ska nu komplettera med ett sekundärt område samt dra ny kabel då den gamla är dålig och i behov av att dras om.

Har gjort en ritning över hur jag tänker mig. Någon som har input eller ser något uppenbart fel?

Fråga, behöver jag den kortare Guidekabeln?

Tanken är alltså att jag ska manuellt flytta klipparen till det sekundära området.

Tacksam för input!

Klippyta 450-500 kvm. Plan tomt.
 
  • Ritning över tomt med färgkodade kablar för installation av Husqvarna 305 robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ritat in två guidekablar, hur hänger detta samman? Vad jag kan se så stödjer maskinen en guidekabel.
 
  • Gilla
ferdinandborg
  • Laddar…
Det är mycket bättre om du drar guidkabeln hela vägen fram till begränsningskabeln i överkant på din karta.
 
  • Gilla
ferdinandborg
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Det är mycket bättre om du drar guidkabeln hela vägen fram till begränsningskabeln i överkant på din karta.
Tack, så dra den förbi trädet, eken och i den änden.
Annars är själva dragningen rätt. Det behöver inte finnas någon guidekabel till det biytan sol ska klippas?
 
Uppdaterad skiss. Detta borde fungera då.
 
  • Satellitbild av en tomt med uppritade kablar runt ett hus, inklusive färgkoder för guide-, begränsnings- och sekundärkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
F ferdinandborg skrev:
Uppdaterad skiss. Detta borde fungera då.
Ja det lär funka. Klipparen lär av slumpen hitta in/ut ur det lilla södra området.
 
  • Gilla
ferdinandborg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.