Köpte villa i höstas och ägaren lämnade kvar en 220 AC (tillverkad 2014) som gått många år på tomten. Lämnade in den för en välbehövlig vinterservice samt bytte batteri.

Nu har den rullat runt här i ungefär en vecka och fungerar bra för det mesta, behöver kanske se över installationen en aning - men det blir ett senare projekt.

Nu till problemet: den drar alltid lite granna åt höger vilket resulterar i att den klipper i liksom långa böjer över gräsmattan. Verkar inte som att det påverkar varken klippresultatet eller söktid etc, men jag stör mig mycket över mönstren som blir kvar.

Har petat runt i expert-menyn och kalibrerat tilt bl.a utan någon förbättring (stod redan på 0, 0) men kunde snabbt utläsa att höger hjul snurrar ungefär 2-3 cm/s snabbare på alla effekt%, samt när jag stoppar ena hjulet så sjunker hastigheten till 7cm/s och på det andra sjunker hastigheten med respektive 7cm/s (slirar). Detta sker på båda hjulen vid test.

Kan detta vara problemet och är lösningen således ny/a hjulmotor/er?
Är väldigt ny i robotklippar-världen och har trots mycket googlande inte hittat svar.

Tacksam för hjälp!
 
Vår 330X har alltid dragit lite åt sidan och den är inne på sin åttonde säsong nu.
 
Om klipparen ämnar spår efter sig har du kanske för lite klipptid. Det ska i princip inte synas några spår på gräsmattan efter maskinens framfart.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.