:D  Nu är mitt lilla 40 kvm hus flyttat cirka 10 m framåt på tomten. Plintbygge mm finns i tråd " Minsta höjd för plintar..." under rubriken Grund och Markarbeten!

Det kostade cirka 48 tusen kronor för lyftet och för plintbygget.
Plintbygget om 12 st á genomsnittlig höjd om cirka 80 cm tog 2 dagar.

Lyftet förbereddes i två dagar och skedde på den 3:e dagen, då allt fördigmonterades, lyftes och demonterades.

Förberedelserna med stängning och pluggning av VA samt bortkoppling av el samt efterföljande ihopmontering av allt på det nya stället, beräknar jag till cirka 10 tusen kronor, då det behövdes mer material och vissa ändringar i avlopp och el.

Sedan kommer markarbetena, som Du kanske kan göra själv! För min del handlar det om att ev. slå omkull 12 gamla plintar av en total cirkahöjd om 110 cm (eller göra pool av detta?) och/eller markfylla över hela den gamla grunden.
Detta kommer nog att kosta cirka 10 tusen kronor!

Jag har tagit många bilder och kommer att lägga upp en sida på Internet om detta, så jag återkommer när det är klart!

Helena med
Huslyftet
 
Oj, hur kommer det sig att du flyttat huset? Låter spännande! Hur har det gått med färdigställandet? ??? Så nyfiken på hur det gått för dig!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.