:) Jag är lycklig över huset, som står färdigt 1 maj.
Jag var av den åsikten att man inte blir lyckligare för att man får ett hus, men visst är man lycklig!! Känslan jag kände när det borrades för vatten.., grunden gjöts osv osv..och nu när de första brädorna till innertaket sitter där, väggarna målas, golv läggs! Lycka! :)
Och häromdan gick jag i min  trappa för första gången. Känsla!

Jag kommer trivas som en fågel i sin holk...eller ett svin i sin stia.

Någon som känner lika?  :cool:
 
Jäpp. Det trista i fågelholkssången är dock att rasket ska betalas också ::)
 
Betalas, vaaaaa???? Sa dom ingenting om på banken, tjatade bara om att binda räntorna, får ringa och kolla :cool:

Visst är det härligt, klart man blir lycklig av sitt nya hus, fortfarande efter 4 månader kan jag stanna till på vägen utanför och bara beundra härligheten ::)
 
Jag är själv jättelycklig över mitt hus och då är det ändå ett 60 år gammalt hus med stora renoveringsbehov. Har bott här i snart fem månader och håller på för fullt med renoveringen, skitkul. :)
 
ThomasLindgren skrev:
Jag är själv jättelycklig över mitt hus och då är det ändå ett 60 år gammalt hus med stora renoveringsbehov. Har bott här i snart fem månader och håller på för fullt med renoveringen, skitkul.  :)
Vi kommer att använda denna kommentar emot dig om 1 år när du är här inne och
beklagar dig över att det är så mycket kvar att renovera och när du lagom känner dig klar så kommer frun på att det är dags att göra om igen. :cool:
 
tynnis skrev:
Vi kommer att använda denna kommentar emot dig om 1 år när du är här inne och
beklagar dig över att det är så mycket kvar att renovera och när du lagom känner dig klar så kommer frun på att det är dags att göra om igen. :cool:
Skit också, var du tvungen att citera mig? Kunde ju raderat det jag skrivit annars. :D
 
kul att höra er! yonna hur går det med allt? nöjd?

en sak jag funderar mycket på, de som verkligen jagar lyckan men inte verkar få den..

vissa par verkar nästan leva för att renovera..så fort de är klara, börjar de om eller flyttar till nytt med renoveringsbehov. måste vara en stor risk att ett sådant förhållande dör om man flyttar till ett helt nytt hus?
en bekant sa nyligen att de enda de pratade om i sitt förhållande var huset, renovering och inredning. inte så illa kanske..!.?

Lider Ni av inredningshysterin runt Er? Eller trivs Ni? Påverkar den ER huslycka?
Tänker på nån bokaspers låt,
"andra har så fin planering, tid och råd med renovering och nya kök som luktar lite klor, det ska va på vissa sätt stilrent ner i helvetet- vårt palats är ett fullkomligt kaos.."


länge leve huslyckan...
 
::) Å när får vi se bilder från vargbacken? :-/ >:(
 
Jag kan maila dig immo, my eskimo friend. :)
 
MatildaSofia skrev:
kul att höra er! yonna hur går det med allt? nöjd?
Flyttlasset går påskafton ...  invändigt bör huset vara klart onsdag morgon då jag far ner med skurhink, mopp och trasor ... först då lyfts skivorna från golvet  :-X ...

Exteriört putsas huset senare i april, träkonstruktioner kompletteras jämte stenkista samt, förhoppningsvis, gunnebostaket som hindrar jycken för att sänka min popularitet i området.

Än så länge är jag mycket nöjd!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.