Hej

Jag går och funderar på att köpa ett hus.
Huset ligger på en platta på mark med vattenburen golvvärme.
Ägarna säger att det gjort enligt alla konstens regler.
Huset är ifrån 2007.

Det jag undrar är när jag tittar på dessa bilder jag lagt upp.
Nere på grunden syns något mörkt.
Detta är strax under där det finns fönster.
På den större bilden finns även en toalett med dusch innanför.
Kan detta vara fukt ?

Jag är väldigt grön på detta område men kan detta vara något att hänga upp sig på ?
Tacksam för snabbt svar.

Mvh
 
  • Bild1.jpg
  • Bild2.jpg
Hej är det fukt som kommer inifrån borde det synas på insidan av väggen, svårt att avgöra på bilderna det kan vara fukt som kommer utifrån eller missfärgning i ytskiktet. Skall du köpa huset så rekommenderar jag att en duktig besiktningsman kollar hela huset.
 
Instämmer med Ömannen.

Och när/om ni skriver köpekontrakt, så se till att det finns en så kallad öppen besiktningsklausul i kontraktet.
Dvs att ni har ca 10 - 14 dagar på er att tacka nej om ni inte är helt nöjda, och utan annan kostnad för er än besiktningen.

Synd att bilderna inte visar mer av väggen.
Om det är helt koncentrerat till under fönster måste man naturligtvis misstänka ett samband.
Men det borde i så fall också synas på fönstrets och väggens trä.

Att det skulle vara orsakat av läckage inifrån verkar lite långsökt, om det inte syns något alls på insidan.
 
Ja det är snudd på omöjligt att säga något utan en mer överskådlig bild över hela huset som även visar området där fuktfläcken finns. Spontant tycker jag att man ser sporadiska fuktfläckar på det där viset överallt i grannskapet, men de kanske alla har problem med fukt, vad vet jag? Tror som KnockOnWood, det borde även synas på trädetaljerna om det handlar om fuktskador.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.