Köpte igår en ny mixer. En Bozz Blender, 1200 W. Skulle vara jättebra.

Men när jag läser instruktionerna står det att man får köra den max 2 minuter, sedan måste den vila 1 minut, och efter 10 körningar är det 30 minuters vila som gäller.

Vad är det egentligen för sjuka konstruktioner där dom inte lägger in någon typ av överhettningsskydd?

Provade hur som helst maskinen igår kväll. Fungerade fint att göra en smoothie, och en grönsaksdrink, men det luktade lite bränt (trots att jag varit noga med körtiden).

Tänkte att det går över med tiden. Har dock kört den två gånger i dag. Först på morgonen, då det luktade ännu mer bränt än i går. Och så för en stund sen körde jag den med bara vatten i för att rengöra kannan. Då började det ryka och lukta rejält av bränd elektronik...

Ska det vara så?

Får man göra så klena konstruktioner så maskinen inte får användas mer än korta stunder???

Tänk om det stod så på en skruvdragare, eller metallsvarv. Svarva 2 minuter, vila en. :confused:
 
Man får sälja hur dåligt skräp som helst iprincip.

Efter att vi eldad upp vår första blender skaffade vi i påskas en

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1367983

...på chans. Den verkar funka riktigt bra. Enkel att rengöra, låter inte som ett reaplan vilket många blenders gör. Exakt vad instruktionen säger om gångtid vet jag inte, men den verkar iaf fungera till det man använder blendrar till.
 
Om man tittar på många kaffekokare av billigare sort så får man ofta inte koka två kannor efter varandra, utan maskinen ska vila (avstängd) i 30min.

Tyvärr är det vår jakt på billiga nya saker som skapat detta.
 
Tyvärr är det väl så. Hade ändå tänkt att den skulle vara lite bättre, då ordinarie pris var 795 kr (gav ca 600 kr för den).

Ska se om den går att reklamera och kanske köpa en Electrolux i stället. Det är ju i alla fall ett gammalt svenskt märke (även om dom som allt annat numera är sålt till utlandet).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.