Här presenterar vi vårat husbygge i Falun.

Vi som skriver är Daniel 26 år och Matilda 25 år. Vi ser verkligen framemot vad som komma skall trots att det kommer bli MASSOR med jobb!

Så ni som vill kika på våran blogg kan surfa in här!

Husbygget Falun

Försöker verkligen hålla bloggen vid liv för intressantare läsning!

Jag började skriva i Februari och där har vi en liten presentation av oss! Sen är det bara att läsa på så kommer du till det senaste inlägget som jag skrev idag den 30/3-07
 
Lite falsk marknadsföring, eller har ni ändrat ert husval? ;)
 
cian skrev:
Lite falsk marknadsföring, eller har ni ändrat ert husval? ;)
Hej!
Nu förstår jag inte hur du menar ?
 
cian menar nog att bilden på visitkortet inte riktigt överensstämmer med bygglovsritningen :)
 
viltfjall skrev:
cian menar nog att bilden på visitkortet inte riktigt överensstämmer med bygglovsritningen :)
Hehe jaha...det var den bästa bilden ja kunde hitta till korten! :)
 
Korrekt uppfattat viltfjall
 
Ringde och gjorde klart med hjälp till grundarbetet !


Husbygget Falun
 
såg borgs uttalande jag med, låter ju riktigt bra tycker jag :)
 
Ser riktigt trevligt ut!

Tittade på eran sida och ser att du har tanke att använda albabalken till grunden.
Jag kommer att använda umingrund och rekommenderar dig att titta på det innan du sätter igång ;-)
Den stora skillnaden är att du kommer att värma upp hela kantbalken som är oisolerad neråt och endast lite isolrad utåt, gämfört med din isolering neråt under golvet...

Se Företaget
 
jimnor skrev:
Ser riktigt trevligt ut!

Tittade på eran sida och ser att du har tanke att använda albabalken till grunden.
Jag kommer att använda umingrund och rekommenderar dig att titta på det innan du sätter igång ;-)
Den stora skillnaden är att du kommer att värma upp hela kantbalken som är oisolerad neråt och endast lite isolrad utåt, gämfört med din isolering neråt under golvet...

Se Företaget
Tackar!

Bra med tips, vi har ju inte bstämmt oss till 100% vilken kantbalk vi skall ha! Ska kika på ditt tips !
 
Som jag har förstått det så har många snickare en förkärlek till Albabalken och det beror på att den är enklast att sätta, tycker de.
Men om man vill ha enegri effektivitet kontra kostnad skall det tydligen vara en lösning som bryter köldbryggan som är effektivast. Själv väntar jag på en offert vilken dag som helst från supergrund
 
Nu har vi gjort en filmsnutt om våran tomt!

Kika här-------->

Husbygget Falun
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.