Hej,

står inför ett köp av hus för mig och min familj och skulle gärna ha råd och erfarenheter om besiktningsmän i området. Jag har förstått att Anticimex inte är att rekommendera....

Vad jag vill är att en erfaren, sakkunnig och noggrann person går igenom objektet med mig från grund till tak. Påvisar riskkonstruktioner, svagheter, fel och även det som är bra.

Tack på förhand och hälsningar

Markus
 
Hej,

Jag har varit intresserad av ett hus som http://www.fve-konsult.se/ hade besiktat och dom var oerhört seriösa och minsta lill dörr/fönsterknarr var nedskrivet i protokollet.

Rekommenderas starkt!
 
Tack, kommer att prova FVE nästa vecka.
 
Hej.
Lite sent svar men rekommenderar att du som köpare är med vid besiktningen. Fördel om också säljaren är med.
Bästa besiktningen är att du själv är med och får en förståelse för byggnadens byggteknik med för och nackdelar, för bedömning om det motsvarar det ni tänkt er med ert nya boende/ köp.
Och lite koll på var du ska ha koll på läget.
En byggnad är ju inte statiskt utan förändringar sker beroende på exponering, dvs hur byggnaden nyttjas, underhålls och är beroende av vilka ändringar som skett, med eventuella följdkrav.
Efterfråga om besiktningsmannen är försäkrad och hur personen uppdaterar sin kompetens (certifierad för överlåtelsebesiktningar ingår det krav på försäkring).
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.