http://www.blocket.se/gavleborg/Villa_med_dolt_fel_51637135.htm?ca=5&w=1

I ett besök på Blocket fick jag syn på en synnerligen intressant annons. Ett hus till salu. Nuvarande ägare ska enligt uppgift inte känna till att huset är behäftat med ett dolt fel som nuvarande ägare inte känner till! Ett dokument ska upprättas angående detta vid försäljning.

Flera frågor dyker upp i mitt huvud! Annonsförfattaren verkar inte vara ägaren, såvida hon inte refererar till sig själv i tredje person. Vem är hon? Vad är det dolda felet? Är det verkligen ett dolt fel när någon känner till det?

Mycket nyfiken på vad det är för fel...

Bilagan är en utskrift av annonsen ifråga.
 
Låter väldigt konstigt om dom inte hittat det dolda felet hur vet dom att det finns? Eller var det den för förra ägaren om sa att det fanns?
 
ullberg
Ja, det var märkligt formulerat, min gissning är att det faktiskt är ägaren som skrivit texten men att denne (i onödan) försöker hålla en mer formell ton än nödvändigt. Folk verkar tro att det ser mer professionellt ut (möjligtvis ligger det något i det men då ska utförandet matcha ambitionen).

Min tolkning av det "dolda felet" är att ägaren är medveten om ett problem (ser konsekvenserna av det) men inte lyckats reda ut orsaken, och felet blir därmed "dolt", typ som i "okänt" snarare än den normala tolkningen i fastighetsaffärer...
 
Haha, hade inte klockan varit så mycket hade jag ringt och frågat vad det är för dolt fel som han inte hittat. :)
 
S
Fluxor skrev:
[länk]

I ett besök på Blocket fick jag syn på en synnerligen intressant annons. Ett hus till salu. Nuvarande ägare ska enligt uppgift inte känna till att huset är behäftat med ett dolt fel som nuvarande ägare inte känner till! Ett dokument ska upprättas angående detta vid försäljning.

Flera frågor dyker upp i mitt huvud! Annonsförfattaren verkar inte vara ägaren, såvida hon inte refererar till sig själv i tredje person. Vem är hon? Vad är det dolda felet? Är det verkligen ett dolt fel när någon känner till det?

Mycket nyfiken på vad det är för fel...

Bilagan är en utskrift av annonsen ifråga.
är patric ett tjej namn?

lurig annons för övrigt. må hända äldre person som bor i huset. och patric hittat något dolt fl
 
Förra ägaren avslöjade på sin dödsbädd att det fanns ett allvarligt fel på huset, men avled innan han hade hunnit tala om vad det var. Och den hederlige säljaren vidarebefordrar denna upplysning.

Men felet, som en gång inte var dolt, är det nu :rolleyes:
 
Vem kan då ha gömt felet, nuvarande ägare som glömt var han gömde felet?
 
Ja se på fan. Läste Patricia igår :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Kan det inte typ vara att värmesystemet tappar tryck, eller att vattenmätaren rör sig med alla kranar stängda?

Det är ju inte ett juridiskt dolt fel, utan ett fel som man inte vet var det är....
 
Välkomna till "Det okända" 😬
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.