Vi vill bygga ett hus med "ekologiskt stuk", dvs elspis+vedspis i köket och kakelugnar+jordvärme+solceller. Tänker oss ett hus på 1,5 plan ~80..90 kvm (bottenvåning) (2-våningshus inte tillåtet på området).
Har tittat på en massa olika hustyper men hittar ingen som vi fastnar för. Har kört fast. Någon som har tips  ???  
Vi bor i Västerås.
 
Hej
Jag tycket att ni ska börja med att hitta huset som passar er; antal rum, väderstreck på v-rum, kök mm. När ni hittat rätt hus kan ni rita in vedspis mm allt som ni vill ha och räkna med i kalkylen vad det kostar.

Även om inte husfirman borrar jordvärme/monterar vedspis så finns det ju andra som gör det, husfirman kan ju fortfarande rita in det och ni får köpa material & montage från jordvärmefirman/vedspisföretaget osv.

Så har vi tänkt. Vi vill ha både vedspis och braskamin och lite annat. Husfirman får rita in det, vi fixar det praktiska (=köper tjänsten av någon).
 
Tack för tips!!! ;D
 
Jag har sett några modeller från Lapplihus som haft vedspis inritat. Dom har efter vad jag vet dock inte totalentreprenad.

mvh hanneli
 
tack hanneli ;D

http://www.lapplihus.se/

titta på Tjädergården 160

och de hus jag tittade på har bastu redan från början
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.