Vi håller på och tittar på prefab hus och fastnade för Myresjöhus Kärngården med dess panoramafönster. Men ju mer man läser så verkar folk överlag inte helt nöjda med just Myresjöhus så man vill ju naturligtvis kolla på lite andra alternativ också.

Vad finns det för andra prefab hus med panoramafönster? Vi har sjöutsikt från vår tomt så vi vill ha stora fönster utåt. Har kollat runt lite men inte hittat något i stil med Kärngården men kanske har jag missat något?
 
K
Vad har Du hört om Myresjöhus? Fråga istället hur många är nöjda med dem.

Hur många har byggt med Myresjöhus och är nöjda?
 
Ja, det vet jag ju naturligtvis inte - hur många som är nöjda med dem jämfört med hur många som är missnöjda, jag har sökt i detta forum och hittat både ris och ros. Jag har inte avfärdat Myresjöhus, inte alls, eftersom jag hittills inte hittat något hus som tilltalar mig lika mycket eller mer än deras Kärngården. Det är inte Myresjöhus vara eller icke vara som jag är ute efter här för självklart förstår jag att inget företag har 100% nöjda kunder.
 
Jag tror faktiskt att Myresjöhus är ett av de bättre företagen på marknaden. Nära vänner till mig har byggt med dom och dom har enbart positivt att säga om Myresjöhus.

Vill ni ha något liknande Kärngården finns Vårgårdahus Lovik som dom gör mycket reklam för.
 
Vi har byggt med Faluhus (inte med panoramafönster dock), som jag tror ligger i ungefär samma prisklass som tex Myresjöhus.

Vårt hus utgår från ett kataloghus, men är ändrat utvändigt (lagt till en utbyggnad, som en liten glasveranda, åt söder) och planlösningen är helt omgjord. Jag vet också att Faluhus ibland har byggt helt efter beställarens egen ritning.
För våra ändringar betalade vi bara skillnaden i materialåtgång (både tillägg och avdrag).

Det jag vill säga med detta är att ni inte nödvändigtvis behöver stirra er blinda på "färdiga" kataloghus. Det finns säkert också fler leverantörer än Faluhus som kan anpassa husen efter kundens önskemål.

Vi gjorde så att vi kollade upp att storleken på hus ungefär rymdes inom vår budget. Träffade sedan en av arkitekterna och berättade vilken stil vi hade tänkt oss, visade tomtkarta och en ungefärlig planlösning (faktisk från en annan leverantörs katalog) som vi gillade. Därefter ritade han ett förslag som sen justerade i några (3-4?) omgångar innan vi var klara.

Lycka till!
TeWa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.