Vi har köpt ett hus som är byggt runt 1880 talet. huset ser gedigen ut.
Vi har haft besiktningsfirma innan vi köpte men det kändes inte så tryggt i efterhand.
Det finns källare under 1/4 del av huset. Men det saknas inspektions lucker till krypgrunden runt om kring källaren.
Till exempel under vardagsrum, köket och sovrummet.
Känner ingen lukt som indikerar något utan mer att jag vill veta hur verkligheten är under dessa utrymme så inget oförutsett kommer senare. såga upp parketten verkar för dramatiskt.
Har någon något erfarenhet av detta då skulle jag vara mycket tacksam för information eller tipps.
 
Mitt stenhus är byggt 1857. Här fanns inte heller inspektionsluckor. Jag hade brädat golv i vardagsrummet. Bjälkarna visade sig vara genomruttna när vi öppnade och grävde ur för att det skulle gjutas. Bjälkarna var täckta i flera olika sorters svamp. Det luktade inte heller förrän man sågat upp golvet.

Har också en liten källare på ena sidan huset. Där fanns även en ventil för lutning av grunden, och ventilation ut ur källaren också ju. Kolla om du har någon sådan. Jag kunde plocka loss gallret och kika in med ficklampa för att konstatera att åtminstone det rummet bredvid var ok.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.