Hej!

Jag och min sambo har planer på att bygga hus och sitter och letar efter hus som kan passa vår budget. Vet ni något hus man skulle kunna få runt 1,9miljoner och då tänker vi med allt som rör huset.

Tomt och anslutningar räknar vi inte med i det priset!

Tacksam för svar!
 
Ett litet hus mellan 100-150 kan tänkas om markarbetet är billigt.
 
Hej! Jag skannade hustillverkarmarknaden ganska grundligt innan vi bestämde oss, främst för att jag vill bygga ett hus som passade oss och som inte kostar mer än de färdiga hus som finns i området.
För vår del valde vi till slut Eksjöhus Prio 1, ett enplanshus med boa 116 kvm. Kalkylen ligger på 1,8 mKr inkl grund samt grovshakt; vet att de gjorde en prisjustering precis efter vi beställde vårt i slutet av maj men tror att det var ca 50 tKr som de höjde så det borde fort ligga inom er budget.
I VÅRT tycke är det den hustillverkare som ger mest för pengarna
Har precis fått bygglov och bygget kommer inte starta förrän i vår, så har inga bilder att visa på "vårt" hus än. Annars kanske möjligtvis MoveHome har något hus som kan passa inom budget?
De flesta hustillverkare har en "budgetserie" som håller samma kvalité som övriga hus, men med färre möjligheter till att ändra på huset, så börja kolla på dem. En del av serierna har redan ett pris på hemsidan, så du får något att jämföra med.

Lycka till!!
 
Tror svaret beror på hur mycket ni kan lägga ner själva i form av kunskap och tid, när det gäller att bygga. Det beror också på hur exklusivt ni vill ha det.

Totalentrepenad med "nyckelfärdigt", dvs. att ni bara behöver flytta in och bo, tror jag kan bli svårt om ni inte bygger rätt så litet hus.

Kan ni kompromissa med lyxigheten, finns det ju "budgetproducenter" som Smålandsvillan och Älvsbyhus lär ni komma ner i dom priserna på (men fortfarande väldigt mycket jobb själva tror jag).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.