Går det att bygga ett hus för 2 milj exl tomt, V/A, bygglov osv ?
Söker ett 1 1/2 eler 2 plans hus minst 150 kvm, bottenplatta ink golvärme(ej krypgrund), inredövervåning.
Jag vet att det hänger mycket på tillvalen, dom tillval som i gärna vill ha är takupa, kamin, kakel/klinker i badrum + inredövervåning.
Kollade på Björklidenhus men när vi valt till just dessa saker så var vi uppe i 2 milj, funderar nu på om det finns andra "bättre" hus för samma peng.
Någon som vet?
 
denkos skrev:
Går det att bygga ett hus för 2 milj exl tomt, V/A, bygglov osv ?
Söker ett 1 1/2 eler 2 plans hus minst 150 kvm, bottenplatta ink golvärme(ej krypgrund), inredövervåning.
Jag vet att det hänger mycket på tillvalen, dom tillval som i gärna vill ha är takupa, kamin, kakel/klinker i badrum + inredövervåning.
Kollade på Björklidenhus men när vi valt till just dessa saker så var vi uppe i 2 milj, funderar nu på om det finns andra "bättre" hus för samma peng.
Någon som vet?
Kan bli svårt om ni ska ha inred övervåning, det som drar iväg är oftast grunden. Och som du skrev om björklidenhus så kan man inte bara ta med tillvalen, mycket annat tillkommer.
Men kolla lösvirke det kanske går.
 
Varför inte inreda övervåningen själv. Det kan ni nog spara en hel del pengar på.
 
Tyvärr är det nog så att du får för vad du betalar. Så det bästa, för att spara pengar, hade varit som någon skrev att du inreder ovanvåningen själv eller med kunniga släktingar/vänner.
 
Vi har byggt ett LB-hus Talltitan som är ett tvåvåningshus på cirka 154 kvm. Hamnade runt 2 miljoner för själva byggnaden skulle jag tro. Mycket nöjda är vi iallfall.
 
på precis 2 miljoner...
 
NyAnna skrev:
på precis 2 miljoner...
Kostar inte Balans mer än 2 miljoner inkl allt förutom tomtrelaterade saker?
 
Z
robbanorebro skrev:
Kostar inte Balans mer än 2 miljoner inkl allt förutom tomtrelaterade saker?
det svaret vi fick från dem var att ett vanligt balans nyckelfärdigt kostade 2 miljoner, ett balans valm 2,1 miljoner. dock är jag ej hundra vad som är inräknat då. tror dock att kamin är utöver det priset. när leverantörer lämnat kalkyler har de alla gånger jag fått svar skrivit att det varit tillval.
 
Zelmilainen skrev:
det svaret vi fick från dem var att ett vanligt balans nyckelfärdigt kostade 2 miljoner, ett balans valm 2,1 miljoner. dock är jag ej hundra vad som är inräknat då. tror dock att kamin är utöver det priset. när leverantörer lämnat kalkyler har de alla gånger jag fått svar skrivit att det varit tillval.

När fick ni detta svar?
 
Har varit med i diverse husguider i inredningstidningar.
 
Vi bygger iofs ett enplanshus på 150m2 nu med onsalavillan.
Pris 1,950000.
Allt ingår utom markarbeten. Nu har vi valt till en del saker som är viktiga för oss och hamnat några hundratusen över, men jag tycker att de varit schyssta prismässigt med våra tillval.
 
Vårgårdahus Bo-serien Bo 149 1 1/2 planshus. Iof bara 148,8 Kvm men med 5 sovrum. Komplett hus med platta och vattenburen värme ca1,7 milj.
 
Aline skrev:
Vi bygger iofs ett enplanshus på 150m2 nu med onsalavillan.
Pris 1,950000.
Allt ingår utom markarbeten. Nu har vi valt till en del saker som är viktiga för oss och hamnat några hundratusen över, men jag tycker att de varit schyssta prismässigt med våra tillval.
Vilken modell?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.