Hej!

Vi står i byggartagen och har max 2,5 miljoner att lägga på huset, nyckelfärdigt.
Då har jag räknat bort tomtkostnaden och ca 500 000 för övriga utgifter (räcker det? tänker på anslutningskostnader, schaktning etc).

Vi vill ha ett 1,5 eller 2 plans hus, platta på mark och bergvärme (totalentreprenad).

Är det någon som kan tipsa oss om vilka husleverantörer som kan vara intressanta?
Känner mig väldigt vilse i den här djungeln..
 
Fiskarheden
 
Jag tror att ni kan kolla på alla de lite billigare huserierna som finns hos tillverkarna som t.ex. lb-hus classic, eksjöhus Egna hem, ekeforshus ekonomenserie och A-hus Basic.

Vet inte alls vad de tar för sina 1,5- och 2-planshus då vi ganska snabbt kom på att vi ville ha enplanshus. Innan vi bestämde det så hann vi bara fråga på några 1,5 plans hos Myresjöhus som kostade runt 2,7 och 2-plan Balans från Eksjöhus Egna hems som kostade 2,2. Det var i december 2009 så priserna har ju stigit sedan dess.

Björklidenhus nya serie Design tycker jag väldigt mycket om också.
 
Säger som alltid, Trivselhus Wise-serie med möjlighet att påverka utformning...
 
Redigerat:
Kan man verkligen få ett TH för 2,5 miljoner? Priserna i Stockholm på de stora företagen brukar ligga ca 400 000 dyrare än ute i landet.
 
Var hittar man deras wise-serie förresten? Ser ingenting om den på deras hemsida. Har visserligen precis byggt ett hus men om den serien inte kostar så mycket som jag trott så måste jag ju börja drömma om ett nytt:)
 
byggankan sök på W: under husskisser på deras hemsida så hittar du dem. Däremot vet jag inte hur priserna ligger till med denna serie jämfört med andra, jag tror att man får mer för pengarna då det är en fyrkantig låda men vårt bygge är ganska dyrt fast vi bygger ett wise hus (dock souterräng så det är såklart dyrare)
Jag tror skillnaden Stockholm mot ut i landet när det gäller priser mest slår på entreprenaden, sen är det svårt att jämföra eftersom de aldrig bygger samma hus två gånger på TH (säkert ingen annan heller?) Men jag tror absolut att du kan få ett hus från Wise serier för under 2,50 MSEK!!!
 
Det tror jag också, det beror givetvis på vilket av dem man väljer. Men Wise:1-6 tror jag finns möjlighet till under 2.5 i Sthlm. I Kalmar låg alla 10 under 2.5 färdiga.

Men deras hemsida borde vara lite bättre på att visa den serien. Bläddrar man fritt utan att söka på W: som mhg _3 säger ligger de husen i slutet.
 
Säger också Fiskarheden, jättefina hus till vettiga priser och en stabil och ansvarsfull leverantör, det känns viktigt!
 
Vi har faktiskt byggt med Fiskarheden nu och jag har tidigare varit väldigt kritisk men nu är jag mer positiv. Jag orkar inte ta upp det som jag inte är nöjd med men det har i alla fall slutat med att de ringde upp mig från huvudkontoret efter att de fått ett irriterat mail vidarebefordrat och mycket av det som varit dåligt har blivi bättre (gäller framförallt att det inte finns några instruktioner om hur man ska bygga huset). De håller på att göra instruktionsböcker och de skickade en till mig nu och jag önskar att den hade funnits i somras. Säljaren har jag varit nöjd med hela tiden, han har funnits till hands när man har behövt honom samtidigt som han inte är jobbig och nyfiken när man inte behöver honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.