Status
Inte öppen för fler kommentarer.
IngMatt
Jag såg något om flygande tak i TV och blev påmind om vad man har i USA som specs. när man köper hus där. Här har jag bara sett bitar av glasfiber-tak spridas omkring än så länge och egna kantplåtar som blåst ner där spikarna krypt ur, har en till nu som blåst åt sidan. Annars är det kanske mest risk med korrugerad plåt. Men det ska bli värre så hur säkert är våra tegeltak?
 
Du beställer ju fiber till Huddinge så då kan du somna om helt på detta. Det blåser inte Stockholm. Hurricane hooks används för att hänga upp skydd för fönstren. Det behöver du inte. Taket och takpannorna kommer ligga kvar om det är byggt enligt gällande byggregler.
 
IngMatt
MathiasS skrev:
Du beställer ju fiber till Huddinge så då kan du somna om helt på detta. Det blåser inte Stockholm. Hurricane hooks används för att hänga upp skydd för fönstren. Det behöver du inte. Taket och takpannorna kommer ligga kvar om det är byggt enligt gällande byggregler.
Vad har fiber med det att göra?
Nog blåser det här allt och enligt vädret, men vi känner oss inte så blåsta, var bor ni?

Det var ett tag sedan jag nätsökte hus i Ca där det både kan blåsa och skaka. I Spanien har de nya normer till taken vet jag men gäller terramotos, fast där kan man känna sig blåst ibland.
 
IngMatt skrev:
Jag såg något om flygande tak i TV och blev påmind om vad man har i USA som specs. när man köper hus där. Här har jag bara sett bitar av glasfiber-tak spridas omkring än så länge och egna kantplåtar som blåst ner där spikarna krypt ur, har en till nu som blåst åt sidan. Annars är det kanske mest risk med korrugerad plåt. Men det ska bli värre så hur säkert är våra tegeltak?
mmmm, dödsorkanerna kommer och isbjörnarnas is smälter bort :screwy:
 
IngMatt skrev:
Vad har fiber med det att göra?
Nog blåser det här allt och enligt vädret, men vi känner oss inte så blåsta, var bor ni?

Det var ett tag sedan jag nätsökte hus i Ca där det både kan blåsa och skaka. I Spanien har de nya normer till taken vet jag men gäller terramotos, fast där kan man känna sig blåst ibland.
Huddinge var det signifikanta att ta fasta på, inte fibern. Jag menar att vädret här inte är i närheten av det vi ser på andra håll. Jag bor några kilometer norrut, älvsjö herrängen.
 
IngMatt
fredda skrev:
mmmm, dödsorkanerna kommer och isbjörnarnas is smälter bort :screwy:
Usch då och sedan vaknade du?
 
IngMatt
MathiasS skrev:
Huddinge var det signifikanta att ta fasta på, inte fibern. Jag menar att vädret här inte är i närheten av det vi ser på andra håll. Jag bor några kilometer norrut, älvsjö herrängen.
Jo precis jag har själv bott på Långsjövägen nära trädgårdmästaren. Neråt Herrängen kände jag senare i livet bilhandlaren Leffe(?)

Frågade senast var den hemska stormen är som vi varnades för, men nog kan det bli stormbyar här också, annars hade mina kantplåtar legat kvar på vindskivorna och vår fallna tall stått kvar. Men vi har tur för det mesta hinner mojna när andra blivit blåsta på vägen hit.
 
IngMatt
Klimatproblemen medför att alla extremer ökar.
 
IngMatt skrev:
Jag såg något om flygande tak i TV och blev påmind om vad man har i USA som specs. när man köper hus där. Här har jag bara sett bitar av glasfiber-tak spridas omkring än så länge och egna kantplåtar som blåst ner där spikarna krypt ur, har en till nu som blåst åt sidan. Annars är det kanske mest risk med korrugerad plåt. Men det ska bli värre så hur säkert är våra tegeltak?
Ja, ditt tak kommer blåsa åt helvete om du inte betalar klimatkompenseringskoldioxidskatt för alla brakskitar du släppte efter julmaten.
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
IngMatt skrev:
Klimatproblemen medför att alla extremer ökar.
Våra förfäder offrade för att inte Tor skulle sätta en blixt i skallen på dem. De är nu döda ändå, allihop.
 
IngMatt
Fotografen skrev:
Ja, ditt tak kommer blåsa åt helvete om du inte betalar klimatkompenseringskoldioxidskatt för alla brakskitar du släppte efter julmaten.
Jag har inte fått nån än men vi har börjat betala för flyget.
 
IngMatt
Fotografen skrev:
Våra förfäder offrade för att inte Tor skulle sätta en blixt i skallen på dem. De är nu döda ändå, allihop.
Av blixten?
 
Nej, men forumkommentatorer på Internet blir galnare och galnare.
 
IngMatt
KnockOnWood skrev:
Nej, men forumkommentatorer på Internet blir galnare och galnare.
Julspriten sätter sina spår, vänta bara tills jag öppnar mina praliner :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.