Hej!
Jag är konstnär och har byggt denna kablagehjärna, vikt ca 14 kg. Den ska ljussättas inifrån formen och hänga i ett träd eller mellan två träd under -nov-dec-. Höjden 3-5 m.
Jag vill säkra ds från oväder och att den inte därmed får för mycket svaj. Den ska svaja ”lagom”.
Räcker det att bygga ett gängkryss och förankra med stålplatta från botten/undersidan? Dessutom ansluta tre tunna kedjor från bottenplattan till ovansidan där jag virkar upp dem för att dela ut ds på träet/träden. Isf hur stort avstånd mellan kedjorna.
Är ganska van med installationskonst men detta uppdrag oroar lite.
Tack på förhand om någon har tips och ”skrota” gärna mitt förslag isf 😃

Vänliga hälsningar
Christina Rosenkvist
En färgglad kablagehjärna av sammanflätade kablar, skapad av konstnären Christina Rosenkvist, planerad att hänga mellan träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C Christina Rosenkvist skrev:
Hej!
Jag är konstnär och har byggt denna kablagehjärna
Snyggt!
C Christina Rosenkvist skrev:
, vikt ca 14 kg. Den ska ljussättas inifrån formen och hänga i ett träd eller mellan två träd under -nov-dec-. Höjden 3-5 m.
Jag vill säkra ds från oväder och att den inte därmed får för mycket svaj. Den ska svaja ”lagom”.
Räcker det att bygga ett gängkryss och förankra med stålplatta från botten/undersidan? Dessutom ansluta tre tunna kedjor från bottenplattan till ovansidan där jag virkar upp dem för att dela ut ds på träet/träden. Isf hur stort avstånd mellan kedjorna.
Är ganska van med installationskonst men detta uppdrag oroar lite.
Tack på förhand om någon har tips och ”skrota” gärna mitt förslag isf 😃

Vänliga hälsningar
Christina Rosenkvist
[bild]
Grejorna måste då vara tillräckligt kraftiga. Men 16kg är inget problem för en stålkedja.

Varför inte wire istället för kedja? Tänker att det blir diskretare och tar inte blicken från hjärnan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.