Grunden - hur viktig är den?
Jag funderar på att bygga ett mindre hus för att hysa en skock höns i men är inte helt säker på var den står som bäst på tomten, så det är ganska troligt att den kommer få byta plats om något år eller två.
Jag vet att vissa lekstugor och annat brukar bara ställas på ett par lecablock eller liknande, hur funkar det om jag gör ett sådant upplägg när det blir vinter, tjäle och så? Kommer huset att knäckas på mitten, eller sjunka ner i ena hörnet eller vad kan hända?
Jag bor i Dalsland på en leråker som varje höst förvandlas till sumpmark.. :(

Det känns lite onödigt att gräva upp, grusa, padda, dränera och krångla och så blir det sedan grönsaksland av alltihop.
 
Gjuta plintar är ju att rekommendera då slipper man iaf tjälskott men sen om hönsen bryr sig det vette klåen. :rolleyes:

Bygger man av trä ska det mycket till innnan det rasar. I värsta fall får man gå efter och palla och räta upp hönskåken.
 
Aha, det låter ju bra. Så länge jag inte har några större krav på estitiken (vilket jag inte har) så borde det klara sig alltså? Jag inbillar mig att en liten bod på några kvadratmeter inte väger så mycket men vad vet jag. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.