Håller på byta panel runt huset. Förra året så gjorde jag en långsida förutom en utbyggnad som innehåller farstu och balkong. Nu håller jag på byta panel på utbyggnaden men inser att jag kommer inte åt att fästa vidduken i hörnet där jag satte panel förra året. Skulle kanske kunna plocka ner de två närmsta bräderna och fästa vidduken men dem bräderna sitter fast under en midjeplåt så det blir rätt bökigt.

Kan man bara sätta fast den så bra som möjligt ? Eller är det viktigt att den fästs ordentligt i skarven?
Finns det någon annan lösning man kan göra ?
Husvägg med gul panel och ett hörn där ny panel möter äldre med synlig isolering och osäkrad vindduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R
Ser ut som en liten springa i hörnet , peta in duken så gått det går och sätt första brädan tajt i vinkeln så blir det bra
Eftersom det är lockpanel så kan du lägga duken lite runt den innersta och sätta en till utanför som låser duken , det blir lite dubbelt med trä i hörnet , men tätt
 
Egentligen skulle midjeplåten varit innanför panelen. Det ska vara en gavel på plåten mot nästa vägg.Som det är nu får du varken vindskydd eller tätt mot vatten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.