Behöver hjälp!

Jag o min pojkvän har nu hittat vårt perfekta hus, som är till salu och som vi mycket sugna på att köpa.. Men tyvärr så måste grunden inom något år dräneras, har börjat visa på fukt enligt anticimex.. Detta är väl inte det igentliga problemet utan, det kommer vi till det igentliga är hur vi ska kunna dränera på baksidan!

De som äger huset nu byggde en altan på baksidan, som delvis är inbyggd och dels öppen under 2004 - 2005. För att kunna komma åt och dränera där så vi måste riva altanen, inte allt för roligt att behöva göra. och alternativet att riva bort en del av altangolvet, för att sedan gräva förhand inte är någon vidare bra idé och inte så speciellt bra för kroppen heller! :'(

Hur ska vi göra?

Är det någon som råkat ut för samma sak och kan berätta hur ni har gjort? och är det någon som kan hjälpa oss och komma med idéer om hur vi ska gå tillväga?

Tacksam för hjälp!!
 
Första frågan blir ju hur lång altanen är.

Det går ju ev att gräva under den delen av altanen och stötta upp under tiden man gräver under men då blir det nog till stora delar handgrävning. Förvisso kan ju grävaren sticka in armen under och ta lite grand men det mesta får man nog ta för hand
 
  • Gilla
byggenbil
  • Laddar…
Jag vet inte exakt hur lång altanen är.. Men kan gissa på att den är på mellan 8 - 9 m lång..
 
  • Gilla
Överjävlig
  • Laddar…
Hihi,

Gräva förhand är aldeles utmärkt träning för kroppen! :) Maskiner är också bra, men de förstör hela tomten...

Man får alltid väga fördelar mot nackdelar...
Om det är vanlig träaltan, är det ganska lätt att riva väck den och bygga upp en ny.
Om det är gjutna trappor och annat, så får man ju fundera på om man skall gå runt, "tunnla" eller ta bort den...

Räkna med att alla "drömhus" kräver ett liv av underhåll, så en omdrännering är bara början... ;) Bara så ni vet när ni funderar på husköpet!



 
Är det trädäck?ligger trallen längs med huset?Isåfall är det ju bara till att skruva upp de nödvändigaste och handgräva den lille biten ;)Det är det definitivt värt!KOM igen nu för fasen.dig,dig dig ;D
MVH Stone
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.